Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Görsel Kültür IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM6001 6 Görsel Kültür IV 2/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Öğrenci’nin, mesleki  geleceğinde,  görsel kültür temelli ilgili alan projelerini (film, video, TV filmi ve her tür hareketli görüntü iletileri) tasarlayıp, belli yöntemlerle gerçekleştirmek  için  gerekli  olan; temel teorik, estetik, teknik bilgileri, mesleki kavram, ilke, süreç  ve  yöntemleri  öz  ve  biçimde  doğru olarak uygulamaya  geçirecek  esaslı bilgi ve becerileri  kazandırmak.  
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova, Doç. Dr. Zeynep Koçer Göztepe
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri (I) Salı, 09:00-12:45, CATS MEETINGS (II) Perşembe, 09:00-12:45, AK 1C-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Temel Kaynaklar  - Ahu Antmen, 20.yy Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınları, 2016

- Muammer Bozkurt, Video Sanatı - Enstalasyon, Film, Performans, Bileşim Yayınları, 2005.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme Sözlü Anlatım - Uygulama
2. Hafta Videonun tarihsel süreci (1950 ve 1960’lı yıllarda gerçekleşen yeni sanatsal formlar: Happenings / Performans / Body Painting) Proje Kapsamının Açıklanması Sözlü Anlatım - Uygulama
3. Hafta Video Film / Video Performans/ Performans Videosu / Video Enslasyon tanımları ve örnekleri Proje Konularının Değerlendirilmesi Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta Nam June Paik ve Video Heykeller Proje Konularının Belirlenmesi Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta 1960’lı Yıllarda Video Sanatı 1.SUNUM – Projelerin kavramsal çerçevelerinin ve taslaklarının sunulması ve değerlendirilmesi (%20) Sözlü Anlatım - Uygulama
6. Hafta 3 Nisan 1970’li yıllarda beden tartışmaları ve video sanatının gelişimi Projelerin Geliştirilmesi Sözlü Anlatım - Uygulama
7. Hafta VİZE HAFTASI
8. Hafta Perfomans Videosu ve Beden Üzerine Örnekler 2.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen görüntülerin sunulması (%20) Sözlü Anlatım - Uygulama
9. Hafta Performans Sanatı ve Dans Üzerine: Pina Bausch Projelerin Geliştirilmesi Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta RESMİ TATİL Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta 1980’li ve 1990’lı Yıllarda Video Sanatının Gelişimi 3.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen görüntülerin kaba kurgusunun izlenmesi ve ses /renk/ sergileme tekniklerinin ve manifestoların geliştirilmesi (%20) Sözlü Anlatım - Uygulama
12. Hafta Türkiye’de Video Sanatı Projelerin Geliştirilmesi Sözlü Anlatım - Uygulama
13. Hafta Günümüzde Video Sanatından Örnekler 4.SUNUM – Geliştirilen projelerin bitmiş kurgularının ses ve post production bitmiş olarak izlenmesi ve işlerin manifestolarının sunulması (%20) Sözlü Anlatım - Uygulama
14. Hafta Genel tekrar Öğrenci projelerinin son değerlendirmesi ve proje final teslimi için hazırlık FİNAL PROJELERİNİN CATS SİSTEMİ ÜZERİNDEN TESLİM EDİLMESİ Sözlü Anlatım - Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 60
Final 1 20


ÖÇ-1Sinema-Tv projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek (BİLGİ)
ÖÇ-2Sinema-Tv alanının görsel kültürüne ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-3Sinema-Tv projelerinde ve iş alanında Görsel Kültür dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak yenidurumlarda kullanmayı göstermek(UYGULAMA)
ÖÇ-4Sinema-Tv iş uygulamalarında karşılaşılaşılan durumu ,Görsel Kültür dersi yöntemleri ile Ölçümleyip,Karşılaştırarak, ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip tartışarak Çözümlemek (ANALİZ)
ÖÇ-5Sinema-Tv alanında özgün yapım projeleri planlayarak üretmek için Görsel Kültür dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp düzenle yöneterek üretip özgün ürünler ortaya koymak (SENTEZ)
ÖÇ-6Görsel Kültür dersinde; karşılaşılmış ; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip sonlandırılmış Sinema-Tv projelerini ölçümleyerek iş alanında karşılaşılan diğer projelerle kıyaslayıp değerlendirilerek eleştirel yargıda bulunabilmek (DEĞERLENDİRME)
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6