Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye’de popüler kültürün ve gündelik hayatın büyük bir parçası olan sanat, müzik, televizyon, spor, moda ve film gibi birbirinden farklı üretim alanlarını, Türkiye’nin sosyo-kültürel, politik ve ekonomik diskurları içinde incelemektir. Ders 1930’lardan günümüze Türkiye’de yaşanan değişimleri ve bu değişimlerin popüler kültür ürünlerine yansımasını değerlendirecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Zeynep Koçer Göztepe
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13:00-14:45, AK 3C-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma ve uygulamalı metin çözümleme.
Temel Kaynaklar
Can Kozanoğlu. 1992. 1980’lerden 90’lara Türkiye ve Starları: Cilalı İmaj Devri. İletişim:
Çağlar Keyder. 2009. İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında. Metis
Deniz Kandiyoti & Ayşe Saktanber. 2013. Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat. Metis
Herkül Milas. 2010. Sözde Masum Milliyetçlik
John Storey. 2000. Popüler Kültür Çalışmaları, Çev. Koray Karaşahin, Babil.
Levent Cantek. 2011. Şehre Göçen Eşek: Popüler Kültür, Mizah ve Tarih. İletişim
Meltem Ahıska & Zafer Yenal. 2006. Aradığınız Kişiye Şu An Ulaşılamıyor: İstanbul: Osmanlı Bankası Yayınları
Nurdan Gürbilek. 1992. Vitrinde Yaşamak: 1980’lerin Kültürel İklimi. Metis
Nurdan Gürbilek. 2001. Kötü Çocuk Türk. Metis
Nurçay Türkoğlu. 2004. Kültürel Üretim Alanları: Renkli Atlas. Babil Yayınları
Raymond Williams. Kültür. İmge. 1993
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriğinin ve değerlendirme ölçütlerinin anlatılması
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Ahıska & Yenal. 2006. Aradığınız Kişiye Şu An Ulaşılamıyor. Osmanlı Bankası Yayınları: “Fast Food Türkiye’de”, “Modernliğin Aracı Otomobil”, Bölümleri