Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Canlandırma Teknikleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM5006 Canlandırma Teknikleri 0/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Sinema, TV ve multimedya ortamlarında kullanılmakta olan sayısal canlandırma, görsel efekt ve hareketli bilgisayar grafiklerinin hazırlanması sürecinde konsept geliştirme, yaratım, yönetim ve uygulama alanlarında görev alabilecek yaratıcı sanatçılar yetiştirmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cem Uçar
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders teorik anlatım ve uygulamalı film çalışmaları yapılacaktır.
Temel Kaynaklar

Blain Brown, Motion Picture and Video Lighting, 2007.

Eric Keller, Mastering Autodesk Maya 2011, Sybex, 2010.

Jeffrey A. Okun, The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, 2010

Steven Curran, Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, 2001

Bill Byrne, Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Design , 2010.

Diğer Kaynaklar

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Film izleme, teknik ve estetik degerlendirme. Displinel referanslar. Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta Maya arayüz tanıtımı. Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta Hareketli bir motorlu aracın Maya programında basit düzeyde NURBS araçlarıyla modellenip, kaplanıp, aydınlatılıp render edilerek kısa bir film hazırlanması. Böylece öğrencinin 3D animasyon hakkında hızlı bir fikir edinmesi sağlanır. Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta Arayüzün ve sık kullanılan araçların kısayollarının bir örnek proje ile öğrenilmesi. Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta Keyframe animasyon oluşturma ve düzenleme. Linear ve non-linear animasyon araçları. + Uygulamalı ödev Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta Poligon Bileşenlerini Seçmek Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta Toolkit Modellemeye Giriş Sözlü anlatım ve uygulama
8. Hafta Edge Loops , Sculpt (heykel) Geometri kullanımı Sözlü anlatım ve uygulama
9. Hafta Obje Görünüm Modları , Bir Curve ile Extrude , Proje ve Curve ile Split kullanımı Sözlü anlatım ve uygulama
10. Hafta Materyaller , UV Mapping kullanımı Sözlü anlatım ve uygulama
11. Hafta Mirror ve Layout UVs açmak , doğru map oluşturmak Sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta Özel Dokular Uygulamak Sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta Rendering Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Algılama yetisi gelişerek animasyon türlerini anlayacak.
ÖÇ-2Canlandırma türlerini anlayacak ve ifade edecek.
ÖÇ-3Canlandırma tekniklerini anlayacak ve aralarında bağ kuracak.
ÖÇ-4Ele alınan canlandırma filmlerini kendi bakış açısıyla ifade edecek.
ÖÇ-5Canllandırma türlerini biçimsel bağlamda algılayacak ve aktaracak.
ÖÇ-6Öğrendiği canlandırma teknikleriyle 2-3 saniyelik deneme uygulamaları yapacak.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6