Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sanat Eleştirisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM5016 Sanat Eleştirisi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli sanat dallarını algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel verileri anlamalarını, anladığını aktarmalarını  ve örnek sanat örneklerini çözümleyebilmesini sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selman Akıl
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00-14:45, AK-4B16
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sanat Eleştirisi dersinin amacı öğrencinin günümüz sanatı eserlerini, gerekli sanat tarihi ve kuramları bilgisiyle yorumlayabilmesini sağlamaktır. Türkiye’de ve Dünyada önemli sanat kurumları, fuarlar ve bienalleri tanımasını ve sergileri teknik ve estetik yönlerden değerlendirebilmesini sağlamaktır.

Temel Kaynaklar

Nazan İpşiroğlu – Mazhar İpşiroğlu. Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Hayalperest Yayınevi, 2017

Nazan İpşiroğlu – Mazhar İpşiroğlu. Sanatta Devrim, Hayalperest Yayınevi, 2017

Eric Kandel. Sanatta ve Beyin Biliminde İndirgemecilik, Koç Üniversitesi Yayınları, 2020

Wassily Kandinsky. Sanatta Manevilik Üstüne, Everest Yayınları, 2021

Şule Gece Çelikkan. Modern ve Post Modern Dönemlerde Soyut Sanat Felsefesi, Mungan Kavram Yayınevi, 2018

Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, 2012

Julian Stallabrass, Sanat A.Ş: Çağdaş Sanat ve Bienaller , İletişim Yayınları, 2010

Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2015 

Diğer Kaynaklar

Wilhelm Worringer. Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, 2017

 

Heinrich Wölfflin. Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, 2015

 

Rudolf Arnheim. Görsel Düşünme, Metis Yayınları, 2012

 

Enis Batur. Rönesans’ın Serüveni, Sel Yayıncılık, 2016

 

Enis Batur, Modernizmin Serüveni, Sel Yayıncılık, 2015

 

Charles Harrison- Paul Wood. Sanat ve Kuram 1900 -2000, Küre Yayınları, 2015

 

Hans Belting. Floransa ve Bağdat : Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi, Koç Üniversitesi Yayınları, 2012

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Günümüz Sanatında Eser Çeşitliliği Sözlü anlatım
2. Hafta Sanat Fuarları, Biennale, Sergiler Sözlü anlatım
3. Hafta Sanat Tarihine Eleştirel Bakış I Sözlü anlatım
4. Hafta Sanat Tarihine Eleştirel Bakış II Sözlü anlatım
5. Hafta Sanat Eleştirisi Tarihi Sözlü anlatım
6. Hafta Geçmişten Günümüze Bazı Eleştirmenler Sözlü anlatım
7. Hafta VİZE
8. Hafta Sanat Eleştirisi ve Teori I Sözlü anlatım
9. Hafta Sanat Eleştirisi ve Teori II Sözlü anlatım
10. Hafta Sanat Eserini Betimlemek Sözlü anlatım
11. Hafta Sanat Eserini Yorumlamak Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de Sanat Eleştirisi I Sözlü anlatım
13. Hafta Türkiye’de Sanat Eleştirisi II Sözlü anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Çeşitli sanat dallarına ait yazılı metinleri anlayacak.
ÖÇ-2Anladığı yazılı metinleri kendi cümleleriyle ifade edecek.
ÖÇ-3Sanat dalları arasında bağlantı kuracak.
ÖÇ-4Sanat ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayacak.
ÖÇ-5Farklı sanat disiplinlerden gelen metinleri sınıflandıracak ve birbirleriyle kıyaslayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5