Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Belgesel Fotoğraf

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM6005 Belgesel Fotoğraf 0/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencinin belgesel fotoğraf ile ilgili gerekli teorik ve pratik donanımı alması sağlanarak, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilmesi amaçlanır. Bununla beraber, belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı tartışması bu dersin kapsamındadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ulaş Beşoklar
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders teorik ve pratik olarak yürütülecektir. Öğrenci seçtiği bir konu üzerinde (genelde dış mekanda) çalışma yapacaktır.
Temel Kaynaklar 1-Roland Barthes; Camera Lucida – Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 2000, İstanbul.
2- Walter Benjamin; Son Bakışta Aşk, Yayına Hazırlayan: Nurdan Gürbilek, Metis Yayınları, İstanbul, 1995.
3- Walter Benjamin; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çev: Ali Cengizkan, Yazı Görüntü Ses Yayınları, 2001, İstanbul
4-Walter Benjamin; Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, Yapı Kredi Yayınları, 2001, İstanbul.
5-John Berger; Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, 1995, İstanbul.
6- John Berger, ; O Ana Adanmış, Hazırlayanlar: Yurdanur Salman ve Müge Gürsoy Sökmen, Metis Yayınları, 1998, İstanbul
7-Peter Burke; Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, 2003, İstanbul.
8- Serkan Dora; Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji, Babil Yayınları, 2003, İstanbul
9-Mary Price; Fotoğraf – Çerçevedeki Gizem, Çev: Ayşenaz Koş ve Kubilay Koş, Ayrıntı Yayınları, 2004, İstanbul
10-Kevin Robins; İmaj - Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1999, İstanbul.
11-Susan Sontag; Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1999, İstanbul.
12-Susan Sontag; Başkasının Acısına Bakmak, Çev: Osman Akınhay, Agora Yayınları, 2004, İstanbul.
13- Nazif Topçuoğlu; Fotoğraf Ölmedi Ama Kötü Kokuyor, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000.
14-Nazif Topçuoğlu.; Fotoğraflar Gösterir Ama..., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
15-Mehmet Ünal; Yaşamın Aynası: Fotoğraf, Gendaş Yayınları, 1999, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Belge ve belgesel fotoğraf tanımlanması. Sözlü Anlatım
2. Hafta Belgesel bir projeye başlanması ve devam ettirilmesi. Sözlü Anlatım
3. Hafta Belgesel fotoğrafın konularının irdelenmesi. Sözlü Anlatım
4. Hafta Konu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar. Sözlü Anlatım
5. Hafta Ustaların çalışmalarının incelenmesi ve değerlendirmesi Sözlü Anlatım
6. Hafta Fotoğraf kuramcıları ve çalışmaları Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Ders planlama Sözlü Anlatım
9. Hafta Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Sözlü Anlatım
10. Hafta Seçilen Belgesel Fotoğrafçıların detaylı incelenmesi Sözlü Anlatım
11. Hafta Evde Portre için temel teknikler Sözlü Anlatım
12. Hafta Proje dosyalarının üzerinde değerlendirme ve yönlendirmeler Sözlü Anlatım
13. Hafta Öğrencilerin çektiği fotoğrafların renk ve kadraj düzenlemeleri Sözlü Anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Belgesel fotoğraf projesi oluşturmanın ilkelerini belirleyecek ve bunları uygulayabilecek.
ÖÇ-2Belgesel fotoğraf ve toplumsal gerçeklik ilişkisini tespit edebilecek.
ÖÇ-3Haber fotoğrafı ve fotoröportaj konularına eleştirel bir yaklaşımda bulunabilecek.
ÖÇ-4Belgesel fotoğrafları iletişim ve fotoğraf kuramları çerçevesinde analiz edebilecek.
ÖÇ-5Projelerini özgürce ve disiplinli bir şekilde gerçekleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5