Sinema, TV ve multimedya ortamlarında kullanılmakta olan sayısal canlandırma, görsel efekt ve hareketli bilgisayar grafiklerinin hazırlanması sürecinde konsept geliştirme, yaratım, yönetim ve uygulama alanlarında görev alabilecek yaratıcı sanatçılar yetiştirmek.
Blain Brown, Motion Picture and Video Lighting, 2007.
Eric Keller, Mastering Autodesk Maya 2011, Sybex, 2010.
Jeffrey A. Okun, The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, 2010
Steven Curran, Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, 2001
Bill Byrne, Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Design , 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Film izleme, teknik ve estetik degerlendirme. Displinel referanslar.
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Maya arayüz tanıtımı.
Uygulama
3. Hafta
Hareketli bir motorlu aracın Maya programında basit düzeyde NURBS araçlarıyla modellenip, kaplanıp, aydınlatılıp render edilerek kısa bir film hazırlanması. Böylece öğrencinin 3D animasyon hakkında hızlı bir fikir edinmesi sağlanır.
Uygulama
4. Hafta
Arayüzün ve sık kullanılan araçların kısayollarının bir örnek proje ile öğrenilmesi.
Uygulama
5. Hafta
Keyframe animasyon oluşturma ve düzenleme. Linear ve non-linear animasyon araçları. + Uygulamalı ödev
Uygulama
6. Hafta
Poligon Bileşenlerini Seçmek
Uygulama
7. Hafta
Toolkit Modellemeye Giriş
Uygulama
8. Hafta
Edge Loops , Sculpt (heykel) Geometri kullanımı
Uygulama
9. Hafta
Obje Görünüm Modları , Bir Curve ile Extrude , Proje ve Curve ile Split kullanımı
Uygulama
10. Hafta
Materyaller , UV Mapping kullanımı
Uygulama
11. Hafta
Mirror ve Layout UVs açmak , doğru map oluşturmak
Uygulama
12. Hafta
Özel Dokular Uygulamak
Uygulama
13. Hafta
Rendering
Uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Proje yönetim ve geliştirme aşamalarında geleneksel ve modern canlandırma tekniklerinin sunduğu olanakları değerlendirip koşullara uygun ve etkin çözümleri derleyip önerebilecek.
ÖÇ-2
Derslerdeki uygulama süreçleri sırasında öğrenci araştırma yapmaya teşvik edilerek, sayısal veya sayısal olmayan malzeme kaynaklarından nasıl faydalanabileceğini gözden geçirip değerlendirecek.
ÖÇ-3
Bilgisayar destekli çeşitli teknik ve teknolojileri yaratıcı uygulamalarda kulanabilecek.
ÖÇ-4
Modern olanakları sınayarak, özgün hareketli grafik tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-5
Bir canlandırma veya yapım ekibi içinde takım çalışmasına dahil olabilmek için gerekli ön bilgilere sahip olacak.
ÖÇ-6
Bir canlandırma veya yapım ekibi içinde taslak hazırlama, storyboard hazırlama, karakter tasarımı, mekan tasarımı, çizim, renklendirme, 3D modelleme, dokulandırma, aydınlatma, canlandırma alanlarından birinde uzmanlaşabilmek için gerekli teorik bilgileri gözden geçirip teknikleri pratik etmiş olacak.
ÖÇ-7
Sayısal canlandırma tekniklerini bir sinema, TV veya multimedya çalışması içinde kullanıp, düzenleyip birleştirebilecek.
ÖÇ-8
Sayısal canlandırma tekniklerini kendi başına canlandırma sineması niteliği altında ele alıp, başlı başına bir anlatım dili olarak kullanabilecek, ve kısa veya uzun metraj “sayısal canlandırma film”lerini üretebilecek veya bu amaçla bir ekipte yer alabilecek.
ÖÇ-9
Canlandırma sanatının evrensel dilini okurken kültür ve dönemler arasında çözümleme ve eleştirel değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-10
Mevcut teknolojilerin yetersiz kaldığı durumlarda teknolojik yenilikleri talep edip, gelişimde rol oynayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.