Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sayısal Canlandırma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM6016 Sayısal Canlandırma 0/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Sinema, TV ve multimedya ortamlarında kullanılmakta olan sayısal canlandırma, görsel efekt ve hareketli bilgisayar grafiklerinin hazırlanması sürecinde konsept geliştirme, yaratım, yönetim ve uygulama alanlarında görev alabilecek yaratıcı sanatçılar yetiştirmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cem Uçar
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bahar dönemi dersidir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik bilgilendirme, taslak hazırlama, uygulama, geliştirme, tartışma.
Temel Kaynaklar  Blain Brown, Motion Picture and Video Lighting, 2007.
 Eric Keller, Mastering Autodesk Maya 2011, Sybex, 2010.

 Jeffrey A. Okun, The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, 2010
 
 Steven Curran, Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, 2001
 
 Bill Byrne, Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Design , 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Film izleme, teknik ve estetik degerlendirme. Displinel referanslar. Sözlü Anlatım
2. Hafta Maya arayüz tanıtımı. Uygulama
3. Hafta Hareketli bir motorlu aracın Maya programında basit düzeyde NURBS araçlarıyla modellenip, kaplanıp, aydınlatılıp render edilerek kısa bir film hazırlanması. Böylece öğrencinin 3D animasyon hakkında hızlı bir fikir edinmesi sağlanır. Uygulama
4. Hafta Arayüzün ve sık kullanılan araçların kısayollarının bir örnek proje ile öğrenilmesi. Uygulama
5. Hafta Keyframe animasyon oluşturma ve düzenleme. Linear ve non-linear animasyon araçları. + Uygulamalı ödev Uygulama
6. Hafta Poligon Bileşenlerini Seçmek Uygulama
7. Hafta Toolkit Modellemeye Giriş Uygulama
8. Hafta Edge Loops , Sculpt (heykel) Geometri kullanımı Uygulama
9. Hafta Obje Görünüm Modları , Bir Curve ile Extrude , Proje ve Curve ile Split kullanımı Uygulama
10. Hafta Materyaller , UV Mapping kullanımı Uygulama
11. Hafta Mirror ve Layout UVs açmak , doğru map oluşturmak Uygulama
12. Hafta Özel Dokular Uygulamak Uygulama
13. Hafta Rendering Uygulama
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Proje yönetim ve geliştirme aşamalarında geleneksel ve modern canlandırma tekniklerinin sunduğu olanakları değerlendirip koşullara uygun ve etkin çözümleri derleyip önerebilecek.
ÖÇ-2Derslerdeki uygulama süreçleri sırasında öğrenci araştırma yapmaya teşvik edilerek, sayısal veya sayısal olmayan malzeme kaynaklarından nasıl faydalanabileceğini gözden geçirip değerlendirecek.
ÖÇ-3Bilgisayar destekli çeşitli teknik ve teknolojileri yaratıcı uygulamalarda kulanabilecek.
ÖÇ-4Modern olanakları sınayarak, özgün hareketli grafik tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-5Bir canlandırma veya yapım ekibi içinde takım çalışmasına dahil olabilmek için gerekli ön bilgilere sahip olacak.
ÖÇ-6Bir canlandırma veya yapım ekibi içinde taslak hazırlama, storyboard hazırlama, karakter tasarımı, mekan tasarımı, çizim, renklendirme, 3D modelleme, dokulandırma, aydınlatma, canlandırma alanlarından birinde uzmanlaşabilmek için gerekli teorik bilgileri gözden geçirip teknikleri pratik etmiş olacak.
ÖÇ-7Sayısal canlandırma tekniklerini bir sinema, TV veya multimedya çalışması içinde kullanıp, düzenleyip birleştirebilecek.
ÖÇ-8Sayısal canlandırma tekniklerini kendi başına canlandırma sineması niteliği altında ele alıp, başlı başına bir anlatım dili olarak kullanabilecek, ve kısa veya uzun metraj “sayısal canlandırma film”lerini üretebilecek veya bu amaçla bir ekipte yer alabilecek.
ÖÇ-9Canlandırma sanatının evrensel dilini okurken kültür ve dönemler arasında çözümleme ve eleştirel değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-10Mevcut teknolojilerin yetersiz kaldığı durumlarda teknolojik yenilikleri talep edip, gelişimde rol oynayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9               
ÖÇ 10