Bu dersin amacı, sinema öğrencilerinin sinemanın tarihsel gelişimine hâkim olmasını, ülke sinemalarını çözümleyecek ve diğer disiplinlerle sinemayı birleştirecek yetiye sahip olmasını sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şimşek Kaya
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve film gösterimleri üzerinden gerçekleştirilen örneklerle öğrencilerin sinema tarihine hâkim olması, eleştirel bir bakış açısıyla filmleri izleyebilmeleri hedeflenmektedir.
Temel Kaynaklar
Geoffrey Nowell Smith, Dünya Sinema Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2003.
Gizem Şimşek. Sinemada Korku ve Din. İstanbul: Pales Yayınları, 2016.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinemanın bir iletişim dili olması ve sinema tarihine giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
1900’lerde sinema
Sözlü anlatım
3. Hafta
1910’larda sinema
Sözlü anlatım
4. Hafta
1920’lerde sinema
Sözlü anlatım
5. Hafta
1930’larda sinema
Sözlü anlatım
6. Hafta
1940’larda sinema
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
1950’lerde sinema
Sözlü anlatım
9. Hafta
1960’larda sinema
Sözlü anlatım
10. Hafta
1970’lerde sinema
Sözlü anlatım
11. Hafta
1980’lerde sinema
Sözlü anlatım
12. Hafta
1990’larda sinema
Sözlü anlatım
13. Hafta
2000’lerde sinema
Sözlü anlatım
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sinema tarihi bilinci kazanacak.
ÖÇ-2
Ülke sinemalarını çözümleyecek.
ÖÇ-3
Sinemayı diğer disiplinlerle ilişkilendirecek.
ÖÇ-4
Çağdaş ve klasik eserleri yorumlayacak.
ÖÇ-5
Soyut düşünmeyi geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.