Bu ders, medyanın insanlığa en geniş ölçüde onun çıkarları doğrultusunda haber ve programları sunarken, nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacak olup, anlatım, proje hazırlama, araştırma, kaynak taraması yapma ve tartışma şeklinde işlenecektir.
Temel Kaynaklar
- Poetika / Aristoteles
- İletişim / Stuart Sillars
- Televizyon Haberlerinde İdeoloji / Çiler Dursun
- Medya Morfoz / Ragıp Duran
- Medya Demokrasisi / Thomas Meyer
- Basının Gücü / Martin Walker
- Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği / Atilla Girgin
- Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Kitle İletişim Araçlarına İlişkin Temel Kuralları Kitapçığı
- I. ve II. Medya ve Etik Sempozyumu Bildiri kitapları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Felsefe Kavramı
sözlü anlatım
2. Hafta
Sosyal Bir Olgu Olarak Ahlak ve Ahlak Üzerine Çalışmalar
sözlü anlatım
3. Hafta
Basında Özdenetim ve Etik İlkelerin Uygulanması
sözlü anlatım
4. Hafta
Liberal Kuram ve Basın
sözlü anlatım
5. Hafta
Otoriter ve Totaliter Rejimlerde Basın
sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kuramı ve Temel Düşünsel Dayanakları
sözlü anlatım
7. Hafta
Osmalı Devleti’nde Basın Hareketleri İle İlk Yasal Düzenlemeler ve Basın Etiği
sözlü anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Basında Özdenetim Kavramı ve Türkiye’den Örnekler
sözlü anlatım
10. Hafta
Basın Birliği ve I. Türk Basın Kurultayı
sözlü anlatım
11. Hafta
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Gazeteciler Hak ve Sorumluluk Bildirgesi
sözlü anlatım
12. Hafta
Basın Şeref Divanı ve Basın Ahlak Yasası
sözlü anlatım
13. Hafta
Basında Bir Özdenetim Uygulaması Olarak Ombudsman (Okur Temsilcisi)
sözlü anlatım
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Haber üretme ve haber yazma yetisine sahip olacak
ÖÇ-2
Televizyon ya da radyoda tartışma, sohbet, eğlence gibi programları hazırlamayı öğrenecek
ÖÇ-3
Medyada sunulan haberlerin etik değerlendirmesini yapabilme yetisine sahip olacak
ÖÇ-4
Medyada sunulan haberlerin gerçekliğini teyit edebilme ve eleştirisini yapabilme yetisine sahip olacak
ÖÇ-5
Gelecek nesillere, medya analizini nasıl yapabilecekleri konusunda bilgi verebilecek yeterliliğe sahip olacak
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.