Dersin Amacı, proje konusu olarak seçilen bir ürünün marka kimliğinin geliştirilmesi, ambalaj’ın tasarımı ve matbaa tekniklerine göre uygulaması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Faruk Taşdemir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bahar dönemi dersidir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel anlatım, tasarım ve uygulama çalışmaları.
Temel Kaynaklar
Adobe Photoshop CS6, Adobe Illustrator CS6
Diğer Kaynaklar
Catherine Fishel, The Perfect Package, How to Add Value Through Graphic Design, Rockport, 2000.
Ed.Gisele Kozak&Julius Wiedemann, Japanese Graphics Now!, 2003.
Renee Philips, Packaging graphics + Design, 2009.
Package Design, Julius Wiedemenn, 2008.
Complex Packaging, Pepin Press, 2008.
New Packaging Design, Janice Kirkpatrick, 2010.
Luke Herriot, The Packaging and Design, Templates Sourcebook(1-2), 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve Mesleki Sohbet
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tasarım Programlarına Genel Bakış
Uygulama
3. Hafta
Ambalaj Tasarım İlkeleri
Uygulama
4. Hafta
Marka Oluşturma & Ambalajda Kurum Kimliği
Uygulama
5. Hafta
Tasarım Stratejisi & Sektör Trendleri & Tüketici Davranışları
Uygulama
6. Hafta
Ambalajda Sürdürülebilirlik, Geri Dönüşüm ve Ekoloji
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Baskı Teknikleri & Renk
Uygulama
9. Hafta
Ambalajda Yazı & Tipografi
Uygulama
10. Hafta
Malzeme ve Ürün Teknolojileri
Uygulama
11. Hafta
Infografik & İkon & Sembol Tasarımı
Uygulama
12. Hafta
Poşet & Çanta & Paketleme Ürünleri Tasarımları
Uygulama
13. Hafta
Stant Tasarımı ve Ürün Sergileme
Uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Tarihin başlangıcından bugüne ambalaj olgusunu evreleriyle bilecek.
ÖÇ-2
Ambalaj ve ürün ilişkisini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Değişen yaşam koşullarının ürün ambalajına nasıl yansıyacağını bilecek.
ÖÇ-4
Önceki ve bugünün ürün ambalajları arasındaki ilişkiyi irdeleyebilecek.
ÖÇ-5
Ambalajın saklama ve koruma konusunu kullanılan malzeme ile birlikte değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.