Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Toplumsal Ruhbilim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM7508 Toplumsal Ruhbilim 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Özne ve toplum arasındaki ilişkileri yaratıcılık ve sanat bağlamında tartışarak kişisel yaratıcılık alanında düşünsel ve pratik anlamda gelişim sağlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Metin okuma, inceleme, tartışma.
Temel Kaynaklar

-          Sigmund Freud, Uygarlığın Huzursuzluğu, Metis Yayınları.

-          Rollo May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları.

Diğer Kaynaklar

(Dersten önce sisteme yüklenecektir.)

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış Dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar Sözlü anlatım
3. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar Sözlü anlatım
4. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar Sözlü anlatım
5. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Bireyi eriten bir toplum mümkün mü? Toplum bireyi nasıl etkiler? Sözlü anlatım
6. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Birey toplumdan bağımsız olabilir mi? Sözlü anlatım
7. Hafta Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Birey topluma etki eder mi? Sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir? Sözlü anlatım
10. Hafta Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir? Sözlü anlatım
11. Hafta Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir? Sözlü anlatım
12. Hafta Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi? Sözlü anlatım
13. Hafta Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi? Sözlü anlatım
14. Hafta Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi? Sözlü anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Toplumsal psikolojinin algılama yetisi gelişerek sanat ve kültürel yapıyı birlikte algılayabilecek.
ÖÇ-2Anladığı tüm metinleri kendi cümleleriyle yeniden kurgulayabilecek.
ÖÇ-3Kültür ve toplumun yapı oluşturucuları aracılığıyla sanatın biçimi arasında bağlantı kuracak.
ÖÇ-4Ele alınan toplumsal dokuların derin yapısına inerek yorumlayacak ve kendi bakış açısıyla kültürlere yorum getirebilecek.
ÖÇ-5Sanatsal üretim sürecinde kullanılan kültürel kalıpları ve arketipleri amaca uygun seçerek doğru bir biçimde aktaracak.
ÖÇ-6Kültürler-arası felsefe ve metinsel düzeyde algısı gelişecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6