2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Toplumsal Ruhbilim
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM7508
Toplumsal Ruhbilim
2/0/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Özne ve toplum arasındaki ilişkileri yaratıcılık ve sanat bağlamında tartışarak kişisel yaratıcılık alanında düşünsel ve pratik anlamda gelişim sağlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Metin okuma, inceleme, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Sigmund Freud, Uygarlığın Huzursuzluğu , Metis Yayınları.
- Rollo May, Yaratma Cesareti , Metis Yayınları.
Diğer Kaynaklar
(Dersten önce sisteme yüklenecektir.)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış Dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar
Sözlü anlatım
4. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Modern toplumda birey kavramı ve psikolojik yaklaşımlar
Sözlü anlatım
5. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Bireyi eriten bir toplum mümkün mü? Toplum bireyi nasıl etkiler?
Sözlü anlatım
6. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Birey toplumdan bağımsız olabilir mi?
Sözlü anlatım
7. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi üzerine tartışma: Birey topluma etki eder mi?
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir?
Sözlü anlatım
10. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir?
Sözlü anlatım
11. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. Yaratıcılık nedir, kökenleri nelerdir? İşlevi nedir?
Sözlü anlatım
12. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi?
Sözlü anlatım
13. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi?
Sözlü anlatım
14. Hafta
Birey-Toplum ilişkisi ve sanatta yaratıcılık imkanları üzerine tartışma. O eski soru: Sanat… birey için mi, toplum için mi?
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1 Toplumsal psikolojinin algılama yetisi gelişerek sanat ve kültürel yapıyı birlikte algılayabilecek. ÖÇ-2 Anladığı tüm metinleri kendi cümleleriyle yeniden kurgulayabilecek. ÖÇ-3 Kültür ve toplumun yapı oluşturucuları aracılığıyla sanatın biçimi arasında bağlantı kuracak. ÖÇ-4 Ele alınan toplumsal dokuların derin yapısına inerek yorumlayacak ve kendi bakış açısıyla kültürlere yorum getirebilecek. ÖÇ-5 Sanatsal üretim sürecinde kullanılan kültürel kalıpları ve arketipleri amaca uygun seçerek doğru bir biçimde aktaracak. ÖÇ-6 Kültürler-arası felsefe ve metinsel düzeyde algısı gelişecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6