Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dramatik Doğaçlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITMU0005 Dramatik Doğaçlama 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Öğrenci, tasarım, sanat ve iletişim kavram bağı içinde öncelikle, kendini bilerek, keşfederek ve tanıyarak, düşüncelerini erdemli, etkin, estetik, bir dil ve ifade kurgusu içinde mizahla süsleyerek sunabilmenin önemini kavrayacaktır. Yöntem, araştırma, özgüven, takım ruhu, etik değer, bilgi, birikim, cesaret, üretim ışığında bilimsel araştırma yapabilme, kaynakça tarama, çeşitli araştırma plan ya da tez önerilerinde bulunma ve bunları uygulama konularında yetkin bir duruma gelecektir. Bilgisini maharete dönüştürmenin önemini kavrayacak, düşlerini projelendirecektir. Son sınıfların alacağı bu ders sonucu, öğrenciler, yaşamları boyunca kendilerine gerekli olacak bilimsel bilgi edinme ve toplama yollarını öğrenecek, araştırmaya yönelecek, yaşam ezberlerini sınayacak, değişim ve gelişime açık, otoriteden bağımsız düşünebilen, aydınlık zihin yapısına sahip, özgür, özgün düşünebilen, güven duygusu yüksek, sağlık, sevgi, zaman, emek, paylaşım, değer, kavramlarını önemseyen estetik bireyler olarak toplumsal kimliklerini kazanacaklardır. lisansüstü eğitime hazırlıklı olacaklardır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Hülya Aydın
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Dramatik Doğaçlama-1, Salı, 13:00-14:45 Dramatik Doğaçlama-2, Salı, 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, eleştirme, sunum, proje hazırlama, uygulama.
Temel Kaynaklar KORUNAN Okday “Oyuna Giden Patika” ES yayınları./2008  HUZİNGA Johan “Homo Ludens” Johan Huzinga Ayrıntı Yayınları çeviri: Mehmet Ali Kılıçbay/2000
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanıma, tanışma.. Çalışmanın içeriği ve kullanacağı yöntem hakkında soru cevap şeklinde değerlendirme, beklenti ve amaçların saptanması. Uygulama örnekleri Sözlü Anlatım
2. Hafta Oyun- oyuncu – oyun alanı – seyirci-toplumsal algı- etkileşim –iletişim-kusursuzu arama- kusurlara gösterilecek tolerans üzerine kuramlar ve uygulamalar hakkında genel bilgi aktarımı, konu hakkında soru cevap yöntemi ile paylaşım ve küçük örneklemeler Sözlü Anlatım
3. Hafta Doğaçlama nedir?Nasıl yapılır? Kuralları var mıdır? Doğaçlamanın önemi ve sınırlar... Oyun kavramına bir özgürlük alanında giriş...Kişinin (Bireyin) kendi ile yüzleşerek tanışması...Uygulamalar Sözlü Anlatım
4. Hafta Tonlama I Sözlü Anlatım
5. Hafta Tonlama II Sözlü Anlatım
6. Hafta Shakespeare Soneler I Sözlü Anlatım
7. Hafta Shakespeare Soneler II Sözlü Anlatım
8. Hafta 1000 Kişi önünde Konuşmak I Sözlü Anlatım
9. Hafta 1000 Kişi önünde Konuşmak II Sözlü Anlatım
10. Hafta Leonardo Da Vinci - Mona Lisa Sözlü Anlatım
11. Hafta Leonardo Da Vinci - Mona Lisa Sözlü Anlatım
12. Hafta Kendi Mona Lisa'nı Yaz I Sözlü Anlatım
13. Hafta Kendi Mona Lisa'nı Yaz II Sözlü Anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramları, uygulamaları, sanatçılarının konu, üslup, malzeme ve teknik özellikleri tanıtılacaktır. Yartıcı dünyamıza katkıları kavratılacaktır.
ÖÇ-2Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramlarının sosyolojik, psikolojik ve felsefi analizleri yapılarak, günümüz beklentilerini karşılayacak denemeler yapılacaktır. İletişim alanında sanatlı bir dil oluşturmanın değeri kavratılacaktır. Yaratıcı hayallerin uygulanacağı projelerde, projeleri yaşama katabilmenin yöntem bilgisi edinilecektir.
ÖÇ-3Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramlarını kullanarak iletişim kazalarından uzak kalmanın yöntemleri kavratılacaktır. Yeni kavramı ile yaşama değer katmanın önemi keşfedilecektir. Şiir ve şiirsellik, modern ve modernleşme kavramları ile felsefi sorgulamanın önemi kavratılacaktır.
ÖÇ-4Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramlarının ışığında tasarım, sanat ve iletişim kavramları incelenecektir. Sanatı günlük kullanıma katmanın yöntemleri kavratılacaktır.
ÖÇ-5Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramlarından yararlanarak yaşamı oyun bahçesine dönüştürmenin önemi kavratılacak. Sevgi, barış ve mutluluğu önemseyen, hitabeti güçlü, çağrışımlara açık, beden dili kullanabilen, sözcüklerini seçerek doğru ve etkin konuşabilen, bilgiyi yaşamın içinde kullanabilen mizah gücü yüksek, bilgiye ulaşmayı amaç edinen, değer üreten, düşündüğünü yaşama geçiren, estetik, araştırmacı insani değerleri yüksek sosyal bir birey olmak için yöntem sunulacaktır.
ÖÇ-6Gösteri sanatlarının temel kuram ve kavramlarından yararlanarak analiz yapılacak. Üretimin niteliği değerlendirecek. Sanatın ve sanatçının üretim süreci kavratılacak. Sanatlı üretimlerde bulunabilme cesareti kazandırılacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6