Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Heykel

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITMU0007 Heykel 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin içeriğinin öğrenciler arasından ; heykel  sanat dalına yetenek ve ilgileri olanlarına,  temel tasarım kavramları doğrultusunda üçüncü boyutu kavratıp, elle tutulan gözle görülen sanat yapıtları olan heykeller ürettirmek; İlkel kavimlerden başlayarak geçmişten geleceğe heykel sanatının yaratım süreçlerini belletmektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Uludağ Eraslan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11:00 / 11:45, Adobe Connect
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin, kütle plastiğini, hacim boyutunu öğrenmeleri, özümsemeleri için temel tasarım ve desen çalışmaları ile başlayan atölye çalışmaları ile bilgi, beceri ve gelişimini sağlayabilmek için pratik ve teorik bilgilerle donatılması gerekir. Ve öğretme yöntemleri olarak ta, öncelikle biçim, boşluk, kompozisyon, figür ve teknik bilgiler verilir.

Geleneğin ve yeniliğin uyum içinde irdelenmesi sonucunda görsel sanatların oluşumunda rol oynayan etkenler ve çağlar boyunca gelişimi   belletilir. Sonuçta pratik ve  teorik bilgiler doğrultusunda öğrenci; Kendi yetenek ve becerisi ile heykel üretebilecek düzeye gelecektir.              
 
Temel Kaynaklar -Wassily Kandinsky,’’Punto Linea Superfice’’1972, Biblioteca Adelphi 16
-Paul Klee ‘’Teoria della forma e della figurazione’’ 1954 Feltrinelli
(Volume ı)
-Paul Klee,  ‘’Teoria della forma e della figurazione’’ 1970, Feltrinelli
(Volume II Storia naturale infinita)
-Terisio Pignatti, ‘’I Disegni dei Maestri’’ 1983, Gruppo Editoriale Fabbri
(1- 16 volüm)
-Andras Szunyoghy-Dr.György Feher,’’ Human Anatomy For Artist’’ 2007 h.f.ullmann
-Pierre Bourdieu, ‘’ Sanatın Kuralları’ ( Çev.Necmettin Sevil) 1999, Yapı Kredi Yayınları
-Norbert Lynton, ‘’ Modern Sanatın Öyküsü’’ ( Çev. Cevat Çapan, Prof. Sadi Öziş) 1982, Remzi Kitabevi
-E.H. Gombrich, ‘’ Sanat ve Yanılsama’’  ( Çev. Ahmet Cemal) 1992, Remzi Kiabevi
-E:H Gombrich, ‘’ Sanatın Öyküsü’’ ( Çev. Bedrettin Cömert) 1976, Remzi Kitabevi
-Georg lucas, ‘Nazan İpşiroğlu, zehra İpşiroğlu, Şeyda Özil, 1990,Cem Yayınevi
-Bedri Rahmi Eyüboğlu, ‘’ Resme Başlarken’’ 1977, Cem Yayınevi
-Gülseren Südor , ‘’Temel Sanat Eğitimi’’ 2006, Tiglat Matbaacılık
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış, tanışma ve dersin içeriğine ait giriş bilgilerinin verilmesi ve dersin işlenmesi sırasında gerekli olacak malzemelerin istenmesi. Sözlü Anlatım
2. Hafta Görsel sanat dallarının birer, birer tanıtımı ve birbirleri ile olan organik bağlarının irdelenmesi. Görsel algılama ve çizgi elemanı ile üçüncü boyutun yaratılması Sözlü Anlatım
3. Hafta Görsel sanat dalından Heykel sanatının temel prensiplerinden Geometrik formların birbirleri ile pozitif ve negatif ilişkileri doğrultusunda çalışmalara başlayıp, ödevlerin verilmesi. Sözlü Anlatım
4. Hafta Form un algılanması konusunda; iç yapı (Konstriksiyon) algılanması,İç yapı Tasarımı ile Form un bireysel yetenekle ortaya çıkarma çalışmaları Uygulama
5. Hafta 4. Heykelde doluluk ve boşluğun tanımı Formlar üzerinde elde edilecek boşluklardan çıkan kütlelerin tekrar aynı form üzerinde kullanılarak Yeni formlar yaratmak. Uygulama
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Üretilen yapıtlar üzerinde yüzeysel Doku çaşmaları Uygulama
8. Hafta Boşlukta insan figürünün algılanması ve Anatomisi,ölçüleri, çizimi Uygulama
9. Hafta Sanat tarihinde Artistik Anatominin İncelenmesi Uygulama
10. Hafta Sanat eserlerinde üçüncü boyutta kompozisyon konusunu irdeler - ken ;Tanımı, düzenlenmesi ve neticesinde öğrenciyi gerçek modelden çalıştırma Uygulama
11. Hafta İnsan figürü ve yüzüne ait verilen çeşitli tekniklerdeki ödevlerin değerlendirilmesi. Uygulama
12. Hafta Rengin algılanması, renkli ışık, renk basamakları, valörleri, açık - koyu ile renk perspektifi ve bu konun formlar üzerindeki etkileri. Uygulama
13. Hafta Heylelde çeşitli tekniklerle üretilen yapıtlarn Kalıplarının alınması. Uygulama
14. Hafta Kalıpla çoğltım çalışmaları Uygulama
15. Hafta Ondört haftalık ders programı ile edinilen bilgi ve yetiler doğrultusunda sanat yapıtı üretimi Uygulama
16. Hafta Porje Uygulama
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kendisinde çok önceleri var olduğunu düşündüğü, anladığı veya başkaları tarafından keşfedilen ama zaman veya olanağı olmadığından üzerinde çalışamadığı heykele olan yeteneği ve bilgisi bu dersi aldığı zaman gelişecek.
ÖÇ-2Sanatın farklı disiplinleri arasında bağ kuracak düşünsel yapısı gelişecek
ÖÇ-3Sanatsal bilgilerle donanmış ve genel çizgiler açısından yaşamla, sanatsal ürünler arasında koşutluk kuracak birey olarak yetişmiş olacak.
ÖÇ-4Yaşamının her evresinde resim kadar, karşısına çıkacak diğer her türlü görsel sanatlar ürünlerini anlama, hatta okuma olanağı ve bilinç düzeyinde çağdaşlık verdirecek bilgilerle donandığı için genel bilgi ve kültür açısından kendini toplum içinde en iyi şekilde ifade edebilecek.
ÖÇ-5Görsel sanatların oluşumunda rol oynayan etkenler ve çağlar boyunca gelişimi konusundaki aşamaları belirleyen nedenlerini bellemiş olacak.
ÖÇ-6Tüm bunlardan sonra sonuçta görsel sanatları bilinçli okuma ve bilinçli eleştirel bakış açıları uyanacak ve öğrencilerin, bu dersi almalarının sonucunda en önemli öğrenim çıktısı olarak mimar mühendis, hukukçu vs her ne meslekten olurlarsa olsun ileride görsel sanatların bu dalı konusunda hem eğitim, hem beceri hemde kültürel açıdan donanımlı olacaklarıdır.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6