Seminer I dersinin amacı, öğrencinin bir konuda hazırlayacağı bilimsel ve akademik bir çalışmanın metodolojik ve teorik çerçevesine hâkim olmasını sağlamak ve bu çalışmasını yazılı ve sözlü olarak sunmanın gereklerini kavramalarına yardımcı olmaktır.
Bu dersin amacı, sinema öğrencilerinin sinemanın tarihsel gelişimi ve film türlerine hâkim olmasını, film eleştirisinden film analizine değin filmsel analizler yapabilmesini sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şimşek Kaya
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Filmlerden sahneler ve sekanslar üzerinden gerçekleştirilen örneklerle öğrencilerin sinema analizine hâkim olması, eleştirel bir bakış açısıyla filmleri izleyebilmeleri hedeflenmektedir.
Temel Kaynaklar
Nilgün Abisel. Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayıncılık, 1995.
James Monaco. Bir Film Nasıl Okunur? İstanbul: Oğlak Yayınları, 2000.
Zafer Özden. Film Eleştirisi. Ankara: İmge Kitabevi, 2004.
Gizem Şimşek. Sinemada Korku ve Din. İstanbul: Pales Yayınları, 2016.
Diğer Kaynaklar
Çeşitli akademik makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinemanın bir iletişim dili olması ve sinema tarihine giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sinema tarihi, gelişim ve kilometre taşları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sinemada türler
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sinemada türler
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Ülke Sinemaları
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Ülke Sinemaları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
VİZE HAFTASI
8. Hafta
Film eleştirisinin ortaya çıkışı ve eleştiri türleri
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Film analizi ve türleri
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Tarihsel çözümleme ve Auteur eleştiri
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Yapısalcı çözümleme Göstergebilimsel çözümleme
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Psikanalitik çözümleme ve Sosyolojik ve çözümleme
Sözlü Anlatım
13. Hafta
İdeolojik çözümleme ve Feminist Çözümleme
Sözlü Anlatım
14. Hafta
FİNAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Mesleki alanlarla ilgili temel kavram ve yaklaşımları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Eğitim aldığı alan doğrultusunda kavramların içeriklerini ve önemini belirtebilecek.
ÖÇ-3
Durumları, olayları ve olguları kendi tümceleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Karşılaşılan iletişim problemlerini analitik düzlemde ele alabilecek.
ÖÇ-5
Etkileşim içinde olan farklı disiplinlerdeki temel kavramlarla bağlantı kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.