Günümüzde yaratıcı dünyanın gerçek temsilcileri olan müzeler, galeriler, müzayede evleri , kültür-sanat kurumları ve sanatçıların amacı, kültürel ve tarihi miras oluşturmak, korumak, kültürel mirasın devamlılığını sağlamaktır. Tüm bunların gerçekleştirirken, sergilemenin ötesinde pazar odaklı ekonomiye ayak uyulmasının sağlanması da esastır. Bu dersin amacı, pazarlamanın temel ilkelerini öğrenmek, uygulayabilmek ve yaratıcı dünyanın ideolojisiyle zaman zaman çelişen pazar odaklı dünyanın ilişkisinin doğru değerlendirilmesini hedeflemektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Eda Aylin Genç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 11.00-12.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Kuramsal tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010"
Beteş, F. (2016). Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(1).
Ağlargöz, F., & ÖZTÜRK, S. A. (2015). Sanat ve Pazarlamanın" Sıra Dışı" Birlikteliği. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (23), 169-189.
Kaya, F. (2015). Sanat ve pazarlama: Türkiye'deki sanat galerilerinde pazar odaklılık ve performans ilişkisi (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).
Beteş, F. (2016). Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(1).
GÜZEL, F. Ö., & PAPATYA, N. Duygusal Arayışların Pazarlamayla Dansı: Deneyim Pazarlaması.
Bayrak, B. (2013). ÇAĞDAŞ SANAT PAZARINDA BİR MARKA OLMAK: BİR VAKA İNCELEMESİ OLARAK DAMIEN HIRST. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 2(1), 240-271.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş, tanışma
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Pazarlamanın temel ilkeleri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Pazar türleri ve ayrımlarının tartışılması
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Haftalık okumalar, ders içi tartışılması
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Tüketici davranışı
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Ürün- Servis farkları ve Pazarlama uygulamaları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Vize haftası
8. Hafta
Galeri Pazarlaması Konuk Konuşması (Sanatorium)
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Pazarlama iletişimi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Pazarlama iletişimi, Yaratıcı sektörler örnekleri
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Deneyim Pazarlaması, 7P
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Final haftası
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ-2
Pazar türlerinin ayrımını yaparak özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-3
Pazar araştırma ilkeleri ve gerekliliklerini açıklar, hedef pazarın seçimi ve konumlandırılmasını kavrar.
ÖÇ-4
Pazarlama bilgi sistemlerini tanımlar.
ÖÇ-5
Pazarlama karması elemanlarını tanımlar ve her elemana ilişkin stratejiyi kavrar.
ÖÇ-6
Pazarlama ilkelerini ve uygulamalarını yaratıcı sektörler için uygulayabilme ve değerlendirme yetisini kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.