Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SANATTA EĞLENCE VE PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ5005 5 SANATTA EĞLENCE VE PAZARLAMA 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Günümüzde yaratıcı dünyanın gerçek temsilcileri olan müzeler, galeriler, müzayede evleri , kültür-sanat kurumları ve sanatçıların amacı, kültürel ve tarihi miras oluşturmak, korumak,  kültürel mirasın devamlılığını sağlamaktır. Tüm bunların gerçekleştirirken, sergilemenin ötesinde pazar odaklı ekonomiye ayak uyulmasının sağlanması da esastır. Bu dersin amacı, pazarlamanın temel ilkelerini öğrenmek, uygulayabilmek ve yaratıcı dünyanın ideolojisiyle zaman zaman çelişen pazar odaklı dünyanın ilişkisinin doğru değerlendirilmesini hedeflemektedir.  

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Eda Aylin Genç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 11.00-12.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Kuramsal tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar

İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010"

Beteş, F. (2016). Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi. Medeniyet Sanat Dergisi2(1).

 

Ağlargöz, F., & ÖZTÜRK, S. A. (2015). Sanat ve Pazarlamanın" Sıra Dışı" Birlikteliği. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (23), 169-189.

 

Kaya, F. (2015). Sanat ve pazarlama: Türkiye'deki sanat galerilerinde pazar odaklılık ve performans ilişkisi (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).

 

Beteş, F. (2016). Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi. Medeniyet Sanat Dergisi2(1).

 

GÜZEL, F. Ö., & PAPATYA, N. Duygusal Arayışların Pazarlamayla Dansı: Deneyim Pazarlaması.

 

Bayrak, B. (2013). ÇAĞDAŞ SANAT PAZARINDA BİR MARKA OLMAK: BİR VAKA İNCELEMESİ OLARAK DAMIEN HIRST. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi2(1), 240-271.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş, tanışma Sözlü Anlatım
2. Hafta Pazarlamanın temel ilkeleri Sözlü Anlatım
3. Hafta Pazar türleri ve ayrımlarının tartışılması Sözlü Anlatım
4. Hafta Haftalık okumalar, ders içi tartışılması Sözlü Anlatım
5. Hafta Tüketici davranışı Sözlü Anlatım
6. Hafta Ürün- Servis farkları ve Pazarlama uygulamaları Sözlü Anlatım
7. Hafta Vize haftası
8. Hafta Galeri Pazarlaması Konuk Konuşması (Sanatorium) Sözlü Anlatım
9. Hafta Pazarlama iletişimi Sözlü Anlatım
10. Hafta Pazarlama iletişimi, Yaratıcı sektörler örnekleri Sözlü Anlatım
11. Hafta Deneyim Pazarlaması, 7P Sözlü Anlatım
12. Hafta Proje Sunumları Sözlü Anlatım
13. Hafta Proje Sunumları Sözlü Anlatım
14. Hafta Final haftası Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ-2Pazar türlerinin ayrımını yaparak özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-3Pazar araştırma ilkeleri ve gerekliliklerini açıklar, hedef pazarın seçimi ve konumlandırılmasını kavrar.
ÖÇ-4Pazarlama bilgi sistemlerini tanımlar.
ÖÇ-5Pazarlama karması elemanlarını tanımlar ve her elemana ilişkin stratejiyi kavrar.
ÖÇ-6Pazarlama ilkelerini ve uygulamalarını yaratıcı sektörler için uygulayabilme ve değerlendirme yetisini kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15