Ders, Eski İngiliz Dönemi’nden 17. yüzyılın ortalarına kadar olan dönemin İngiliz Edebiyatı’nın bir araştırmasını sağlayacaktır. Dersin amacı, tarihsel, kültürel ve sosyal bağlamda önemli metinleri, türleri, yazarları ve edebi dönemleri öğrencilere göstermektir.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Özlem Gülgün Güner, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-14:45, Perşembe 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 15:00-17:00 (A. Turan)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar, sunumlar vb.
Temel Kaynaklar
The Norton Anthology of English Literature
Diğer Kaynaklar
---
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
2. Hafta
Eski İngilizce Dönemi’ne giriş: Eski İngiliz Edebiyatı (Beowulf)
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
3. Hafta
Ortaçağ İngilizcesi Dönemi’ne giriş
Sir Gawain and Green Knight (1. ve 2. Bölüm)
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
4. Hafta
Sir Gawain and Green Knight (3. ve 4. Bölüm)
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
5. Hafta
Chaucer, the General Prologue ve "The Miller's Tale"
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
6. Hafta
Morthe D’Arthur, Popular Ballads
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
7. Hafta
16. Yüzyıl (Genel Bilgi), Sir Thomas More, Utopia
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
8. Hafta
Vize sınavı yerine geçecek ödev
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
9. Hafta
Sir Thomas Wyatt, Surrey, Sir Philip Sidney ve Edmund Spencer tarafından yazılmış olan kısa şiirler
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
10. Hafta
Shakespeare’in Soneleri
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
11. Hafta
Marlowe, The Tragical History of Dr. Faustus
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
12. Hafta
Cavalier and Metaphysical Poetry: Herbert, Herrick, Waller, Sir John Suckling, Lovelace, Andrew Marvell, John Donne, Katherine Philips, Margaret Cavendish
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
13. Hafta
Milton, Paradise Lost
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
14. Hafta
Genel tekrar
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
4
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İngiliz Edebiyatının Orta Çağ’dan 17.yüzyılın ortalarına ait edebi dönemler, başlıca yazarlar, türler ve önemli metinler ile ilgili bilgi sahibi olurlar,
ÖÇ-2
edebi metinleri okuma ve değerlendirme ile ilgili beceriler kazanırlar,
ÖÇ-3
tarihsel, siyasal ve sosyal bağlamda metinleri öğrenirler,
ÖÇ-4
bu dönemde ortaya çıkan biçimlerin, türlerin ve metinlerin belirleyici özelliklerini anlayıp aralarındaki farkları belirleyebilirler,
ÖÇ-5
edebi terim ve kavramları öğrenip tanımlayabilirler,
ÖÇ-6
metinlerle ve bu metinlerin yazıldıkları dönemlerle ilgili fikirleri yazma ve sunma becerisi geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.