Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngiliz Kültürü ve Uygarlığı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL1002 1 İngiliz Kültürü ve Uygarlığı I 4/0/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu ders, entellektüel, sosyal, ekonomik ve politik değişimler ışığında tarih öncesi çağlardan Rönesans dönemine uzanan zaman diliminde İngiliz toplumunun kültürel yapısını incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Defne Demir
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09:00-10:45 Çarşamba 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma

sanal müze gezisi
Temel Kaynaklar David McDowall - An Illustrated History of Britain-Longman Group UK Limited (2006).pdf

Excerpt From Foundation (History of England Vol 1) Ackroyd, Peter

 

Excerpt From THE CAMBRIDGE History of the Book in Britain

Diğer Kaynaklar

(Brief history) William E. Burns - A Brief History of Great Britain-Facts On File (2010).pdf

 

Dargie Richard. - A History of Britain. The Key Events That Have Shaped Britain From Neolithic Times To The 21st Century.pdf

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Tarih öncesi İngiltere Keltler ve Romalılar Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Erken Ortaçağ (6-10. yy): Anglo-Saxon dönemi İskandinav akınları, İskandinav dünya görüşü Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Sözlü gelenekten yazılı geleneğe: Manastırlar - okur yazarlık ve kitap üretimi Monasticism: Literacy and the actual technology of writing Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Hristiyanlığın etkisi: Bede- Kral Edwin'in din değiştirmesi Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Yüksek Ortaçağ (11-13. yy): Norman Fethi Feodalite (derebeylik): toprak sistemi, The Bayeux Halısının özelinde Hastings Savaşı Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Haçlı Seferleri, Capellanus’ın Aşkın Kuralları Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Veba,100 Yıl savaşları, Köylü isyanları Orta Çağda Korku Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Güllerin savaşı, Din tartışmaları Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Hümanizma ve Rönesans Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Protestan Devrimi ve Avrupa'da iç savaşlar Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta 8. Henry ve Anglikan Reformu Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Varis sorunu, inanç ve çatışma Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Elizabeth dönemi, İngilterenin altın çağı Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 45


ÖÇ-1Avrupa ve İngiliz kültürüne şekil veren önemli tarihsel olayları tanır ve açıklar
ÖÇ-2Tarihsel dönemlerin temel terminolojilerini, kültürel ve düşünsel kavramlarını tanımlar ve kullanır
ÖÇ-3 Tarih öncesi çağlardan 16. yüzyıla uzanan zaman diliminde İngiltere'de kültür, siyaset ve ekonomi alanlarında gerçekleşen büyük değişiklikleri sırasıyla takip edebilir
ÖÇ-4İngiliz medeniyetinin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi bileşenlerinin birbirleriyle olan ilişkileri hakkında temel bilgileri edinir.
ÖÇ-5Bu bileşenlerin nasıl edebi eserlerin yaratıldığı arka planı oluşturduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5