Bu ders, entellektüel, sosyal, ekonomik ve politik değişimler ışığında tarih öncesi çağlardan Rönesans dönemine uzanan zaman diliminde İngiliz toplumunun kültürel yapısını incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Defne Demir
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-10:45 Çarşamba 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
sanal müze gezisi
Temel Kaynaklar
David McDowall - An Illustrated History of Britain-Longman Group UK Limited (2006).pdf
Excerpt From Foundation (History of England Vol 1) Ackroyd, Peter
Excerpt From THE CAMBRIDGE History of the Book in Britain
Diğer Kaynaklar
(Brief history) William E. Burns - A Brief History of Great Britain-Facts On File (2010).pdf
Dargie Richard. - A History of Britain. The Key Events That Have Shaped Britain From Neolithic Times To The 21st Century.pdf
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Tarih öncesi İngiltere
Keltler ve Romalılar
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Erken Ortaçağ (6-10. yy): Anglo-Saxon dönemi
İskandinav akınları, İskandinav dünya görüşü
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Sözlü gelenekten yazılı geleneğe: Manastırlar - okur yazarlık ve kitap üretimi
Monasticism: Literacy and the actual technology of writing
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Hristiyanlığın etkisi: Bede- Kral Edwin'in din değiştirmesi
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Yüksek Ortaçağ (11-13. yy): Norman Fethi
Feodalite (derebeylik): toprak sistemi, The Bayeux Halısının özelinde Hastings Savaşı
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Haçlı Seferleri,
Capellanus’ın Aşkın Kuralları
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Veba,100 Yıl savaşları, Köylü isyanları
Orta Çağda Korku
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Güllerin savaşı, Din tartışmaları
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Hümanizma ve Rönesans
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Protestan Devrimi ve Avrupa'da iç savaşlar
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
8. Henry ve Anglikan Reformu
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Varis sorunu, inanç ve çatışma
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Elizabeth dönemi, İngilterenin altın çağı
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
45
ÖÇ-1
Avrupa ve İngiliz kültürüne şekil veren önemli tarihsel olayları tanır ve açıklar
ÖÇ-2
Tarihsel dönemlerin temel terminolojilerini, kültürel ve düşünsel kavramlarını tanımlar ve kullanır
ÖÇ-3
Tarih öncesi çağlardan 16. yüzyıla uzanan zaman diliminde İngiltere'de kültür, siyaset ve ekonomi alanlarında gerçekleşen büyük değişiklikleri sırasıyla takip edebilir
ÖÇ-4
İngiliz medeniyetinin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi bileşenlerinin birbirleriyle olan ilişkileri hakkında temel bilgileri edinir.
ÖÇ-5
Bu bileşenlerin nasıl edebi eserlerin yaratıldığı arka planı oluşturduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.