ŞİİRLER
Billy Collins, "Introduction to Poetry"
Margaret Atwood, "You Fit into Me"
Langston Hughes, "Harlem"
Thomas Hardy, "The Man He Killed"
Edwin Arlington Robinson, "Richard Cory"
Robert Frost, "The Road Not Taken"
Sylvia Plath, "Metaphors" "Mirror"
Linda Pastan, "Marks"
Percy Bysshe Shelly, "Ozymandias"
Maya Angelou, "Still I Rise"
ÖYKÜLER
Raymond Carver, "What We Talk about When We Talk about Love"
Kate Chopin, "The Story of an Hour"
Ursula Le Guin, "The one who walk away from Omelas"
Margaret Atwook, "Happy Endings"
H.G. Wells, "The Magci Shop"
Edgar Allen Poe, "The Black Cat"
George Orwell, "Shooting and Elephant"
OYUNLAR
Sophocles, Oedipus Rex
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Konuya giriş
Okuma, tartışma, kısa ödevler
2. Hafta
Anlatı özellikleri ve öğeleri
Okuma, tartışma, kısa ödevler
3. Hafta
Anlatı / Bakış Açısı / Görme tipleri
Okuma, tartışma, kısa ödevler
4. Hafta
Olay / Tema / Yer ve Zaman / Karakter yaratma
Mecazi dil (metafor, metonimi, kişiselleştirme, sembol, ironi, alegori, azımsama)
Okuma, tartışma, kısa ödevler
5. Hafta
Öykü ve olay örgüsü / Anlatım yapısı
Okuma, tartışma, kısa ödevler
6. Hafta
Şiirin ve şiir dilinin özellikleri
Okuma, tartışma, kısa ödevler
7. Hafta
Vize sınavı haftası
Okuma, tartışma, kısa ödevler
8. Hafta
Sözlük anlamı, çağrışımlar, imgeler
Okuma, tartışma, kısa ödevler
9. Hafta
Mecazi dil (metafor, metonimi, kişiselleştirme, sembol, ironi, alegori, azımsama)
Okuma, tartışma, kısa ödevler
10. Hafta
Atıf, ton, müzikal etkiler
Okuma, tartışma, kısa ödevler
11. Hafta
Drama ve dramatik teknikler
Okuma, tartışma, kısa ödevler
12. Hafta
Trajedi
Okuma, tartışma, kısa ödevler
13. Hafta
Diyalog
Okuma, tartışma, kısa ödevler
14. Hafta
Çatışma / Dramatik Yapı
Okuma, tartışma, kısa ödevler
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
3
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Şiir, anlatı ve drama türlerinin genel özelliklerini öğretir.
ÖÇ-2
Temel edebiyat inceleme ve eleştiri kavramlarını kavrar.
ÖÇ-3
Edebiyat metinlerini ayrıntılı okuma ve inceleme becerisi geliştirir.
ÖÇ-4
Şiir, anlatı ve drama türlerinin ögelerini öğrenir.
ÖÇ-5
Mecazi dili kavrar ve değerlendirir.
ÖÇ-6
Başka sözcüklerle ifade etme ve özetleme becerilerini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.