Bu ders öğrencilerin akademik metinleri okumada edindikleri eleştirel bakış açısını kullanarak akademik yazınsal türleri biçembilim ve retorik çerçevesinde incelemeyi ve bu incelemelerde kullandıkları stratejileri kendi akademik yazılarında kullanmalarını hedefler. Dersin diğer bir amacı da kısa görsel-işitsel materyaller kullanarak yorumlayıcı metinler ve kısa öyküler yazarak öğrencilerin genel İngilizce yazma becerilerini geliştirmektir.
* Detaylı Haftalık Ders İçeriği için İngilizce versiyona bakınız.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özay Şeker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Mondays & Thursdays 09:00 – 11:00- 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
4 A 01 – Tuesdays 14:00 – 15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konferans, sınıf içi tartışma, anlatım, yazılı ve sözlü geribildirim, görsel-işitsem materyallerin kullanımı.
Temel Kaynaklar
Keith S.F. et al. (2021. Great Writing. Bostan.National Geographic Learning
Altay, A. et al.(2019). The Writing Journey 2. Ankara.The Blackswan Publishing House. Ankara
Diğer Kaynaklar
Gardner, P.S. (2005). New Directions: Reading, Writing and Critical Thinking. New York: Cambridge University Press.
George, D. and J. Trimbur. (2007). Reading Culture: Contexts for critical reading and writing. US: Pearson, Longman.
Barnet, S. et al. (2017). Critical Thinking, Reading, and Writing: A Brief Guide to Argument. Bedford- St. Martin's.
Jago, C. et al. (2011). Literature & Composition: Reading, Writing, Thinking. Bedford- St. Martin's.
Lunsford, A. A. (2015). St. Martin's Handbook. Bedford - St. Martin's.
Nadel, J et al. (2009). The Longman Writer: Rhetoric, Reader, Research Guide and Handbook. Pearson- Longman.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
A short review about characteristics of an academic paragraph writing
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
2. Hafta
Introduction to an essay: Parts of an essay, hooking techniques in an essay and crafting a good thesis statement, body paragraphs and conclusion
Narrowing down a broad topic
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
3. Hafta
Types of essay and Citation Techniques in Essay writing (paraphrasing, summarizing, direct quoting)
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
4. Hafta
How to write an ideal “Opinion Essay” according to academic conventions
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
5. Hafta
Writing an ideal “Opinion Essay” according to academic conventions: Practice
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
6. Hafta
How to write an ideal “Argumentative Essay” according to academic conventions
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
7. Hafta
Midterm Exam Week
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
8. Hafta
Eid Holiday
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
9. Hafta
Writing an ideal “Argumentative Essay” according to academic conventions: Practice
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
10. Hafta
How to write an ideal “Reaction Essay” according to academic conventions
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
11. Hafta
Writing an ideal “Reaction Essay” according to academic conventions: Practice
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
12. Hafta
How to write an ideal “Cause and Effect Essay” according to academic conventions
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
13. Hafta
Writing an ideal “Cause and Effect Essay” according to academic conventions: Practice
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
14. Hafta
Revision
Grup çalışmaları, yazılı ödevler, okuma parçaları, bireysel çalışma, ödev.
15. Hafta
Final sınavları haftası
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
25
Projeler
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
akademik metinleri anlamada ve anlamlandırma edindiği okuma stratejilerini etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ-2
metinleri retorik, okuyucu, içerik, biçembilim ve organiazyon açısından inceleyebilir.
ÖÇ-3
okuma metinlerinde verilen fikirlere eleştirel bir bakış açısı geliştirir, sorular sorar ve metindeki argümanları yorumlayabilir.
ÖÇ-4
yazı yazmayı planlama, taslak hazırlama, düzeltme olarak bir süreç olarak algılar.
ÖÇ-5
yazdığı ve okuduğu metinlerde akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynakları etkin bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ-6
kendi fikirlerini İngilizce olarak yetkin bir şekilde ifade edebilir.
ÖÇ-7
kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilmek için gerekli dilbilgisi ve kelime bilgisini etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ-8
yetkin bir okuyucu ve yazar olmak için gerekli düşünme ve özdeğerlendirme özelliklerii gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.