Dersin amacı, Batı edebiyatında Greko-Romen ve Yahudi-Hristiyan geleneklerinin mirasını araştırmaktır. Tevrat ve İncil’den seçmelerin yanı sıra, klasik felsefe edebi türlerinden örnekler (epik, lirik, şiir, tragedya, ve komedya gibi), Batı kültürel mirasının önemli bir parçasını oluşturan metinler olarak çalışılacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 16:00 - 19:00
CATS Collaborate
Görüşme Saatleri ve Yeri
---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
Norton Anthology of World Masterpiece
Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel
Western Civilizations (7th Edition, Norton) by Judith Coffin, Robert Stacey, Joshua Cole, Carol Symes)
Mythology by Edith Hamilton
The Greeks and Their Gods (1955, Beacon Press) by W. K. C. Guthrie
A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing)
Literary Theory from Plato to Barthes (1999, Macmillan Press) by Richard Harland
Understanding Plato’s Republic (2010, Wiley-Blackwell) by Gerasimos Santas
The Confessions of Saint Augustine
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
General Introduction: Syllabus
General Overview of the Course
The First Great Civilizations
pp. 1-7 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel
pp. 3- 21 of Western Civilizations (7th Edition, Norton) by Judith Coffin, Robert Stacey, Joshua Cole, Carol Symes)
Lecture and Group Discussions
2. Hafta
The Early Civilization of Mesopotamia
pp. 7- 32 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel
The Epic of Gilgamesh: First 7 Tablets (Penguin Classics)
Lecture and Group Discussions
3. Hafta
The Emergence of Greek Civilization
pp. 55- 88 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel
Recommended Reading:
pp. 3-52 of Mythology by Edith Hamilton
Lecture and Group Discussions
4. Hafta
The Iliad: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces
Lecture and Group Discussions
5. Hafta
The Odyssey: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces
Lecture and Group Discussions
6. Hafta
Ancient Greek Drama: Tragedy
“Antigone” by Sophocles
Recommended Reading:
pp. 72 -155 of A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing)
Lecture and Group Discussions
7. Hafta
Ancient Greek Drama: Comedy
Aristophanes “Frogs”
Recommended Reading:
pp. 169 - 229 of A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing)
Lecture and Group Discussions
8. Hafta
Exam Week
---
9. Hafta
Ancient Greek Philosophy
pp. 1- 21 of Literary Theory from Plato to Barthes (1999, Macmillan Press) by Richard Harland
pp. 1-14 of Understanding Plato’s Republic (2010, Wiley-Blackwell) by Gerasimos Santas
Plato’s “The Allegory of the Cave” from The Republic
Lecture and Group Discussions
10. Hafta
The Culture of Rome
pp. 147- 177 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel
Lecture and Group Discussions
11. Hafta
Virgil’s The Aeneid Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces
Lecture and Group Discussions
12. Hafta
Ovid’s Metamorphoses: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces
Lecture and Group Discussions
13. Hafta
Judeo-Christian Heritage:
The Bible: The Old Testament: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces
The Confessions of Saint Augustine by Saint Augustine
Lecture and Group Discussions
14. Hafta
Revision
Lecture and Group Discussions
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Cats Forum Posts
4
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Greko-Romen mirasın ana fikirleri ve felsefesi, kökenleri konusunda bilgilenirler,
ÖÇ-2
edebi, dramatik ve dini metinlerin ortaya çıktığı düşünsel, siyasal, dini, kültürel ve sosyo-tarihsel içerikleri tanımlayabilirler,
ÖÇ-3
Greko-Romen ve Yahudi-Hristiyan gelenekleriyle ilgili felsefe, fikir ve türlerin belirgin özelliklerini anlayıp aralarındaki farkı tanımlayabilirler,
ÖÇ-4
eski geleneklerle ilgili eleştirel terimleri ve kavramları tanımlayıp öğrenirler,
ÖÇ-5
Kültürel tarih ve toplum arasındaki ilişkilere odaklanarak metinlerin analizi, yorumlanması, tanımlanması ve derinden okunmasında eleştirel becerilerini geliştirirler,
ÖÇ-6
ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanması becerisini gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.