Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Batı Kültürünün Kaynakları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL3002 3 Batı Kültürünün Kaynakları 3/0/0 Z İngilizce 4
Dersin Amacı

Dersin amacı, Batı edebiyatında Greko-Romen ve Yahudi-Hristiyan geleneklerinin mirasını araştırmaktır. Tevrat ve İncil’den seçmelerin yanı sıra, klasik felsefe edebi türlerinden örnekler (epik, lirik, şiir, tragedya, ve komedya gibi), Batı kültürel mirasının önemli bir parçasını oluşturan metinler olarak çalışılacaktır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 16:00 - 19:00 CATS Collaborate
Görüşme Saatleri ve Yeri ---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar

 

Norton Anthology of World Masterpiece

Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel

Western Civilizations (7th Edition, Norton) by Judith Coffin, Robert Stacey, Joshua Cole, Carol Symes)

Mythology by Edith Hamilton

The Greeks and Their Gods (1955, Beacon Press) by W. K. C. Guthrie

A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing)

Literary Theory from Plato to Barthes (1999, Macmillan Press) by Richard Harland

Understanding Plato’s Republic (2010, Wiley-Blackwell) by Gerasimos Santas

The Confessions of Saint Augustine

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta General Introduction: Syllabus General Overview of the Course The First Great Civilizations pp. 1-7 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel pp. 3- 21 of Western Civilizations (7th Edition, Norton) by Judith Coffin, Robert Stacey, Joshua Cole, Carol Symes) Lecture and Group Discussions
2. Hafta The Early Civilization of Mesopotamia pp. 7- 32 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel The Epic of Gilgamesh: First 7 Tablets (Penguin Classics) Lecture and Group Discussions
3. Hafta The Emergence of Greek Civilization pp. 55- 88 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel Recommended Reading: pp. 3-52 of Mythology by Edith Hamilton Lecture and Group Discussions
4. Hafta The Iliad: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces Lecture and Group Discussions
5. Hafta The Odyssey: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces Lecture and Group Discussions
6. Hafta Ancient Greek Drama: Tragedy “Antigone” by Sophocles Recommended Reading: pp. 72 -155 of A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing) Lecture and Group Discussions
7. Hafta Ancient Greek Drama: Comedy Aristophanes “Frogs” Recommended Reading: pp. 169 - 229 of A Guide to Ancient Greek Drama (2005, Blackwell Publishing) Lecture and Group Discussions
8. Hafta Exam Week ---
9. Hafta Ancient Greek Philosophy pp. 1- 21 of Literary Theory from Plato to Barthes (1999, Macmillan Press) by Richard Harland pp. 1-14 of Understanding Plato’s Republic (2010, Wiley-Blackwell) by Gerasimos Santas Plato’s “The Allegory of the Cave” from The Republic Lecture and Group Discussions
10. Hafta The Culture of Rome pp. 147- 177 of Western Civilization (7th Edition, Thomson Wadsworth Publishing) by Jackson J. Spielvogel Lecture and Group Discussions
11. Hafta Virgil’s The Aeneid Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces Lecture and Group Discussions
12. Hafta Ovid’s Metamorphoses: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces Lecture and Group Discussions
13. Hafta Judeo-Christian Heritage: The Bible: The Old Testament: Selected parts from Norton Anthology of World Masterpieces The Confessions of Saint Augustine by Saint Augustine Lecture and Group Discussions
14. Hafta Revision Lecture and Group Discussions
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Cats Forum Posts 4 20
Final 1 40


ÖÇ-1Greko-Romen mirasın ana fikirleri ve felsefesi, kökenleri konusunda bilgilenirler,
ÖÇ-2edebi, dramatik ve dini metinlerin ortaya çıktığı düşünsel, siyasal, dini, kültürel ve sosyo-tarihsel içerikleri tanımlayabilirler,
ÖÇ-3Greko-Romen ve Yahudi-Hristiyan gelenekleriyle ilgili felsefe, fikir ve türlerin belirgin özelliklerini anlayıp aralarındaki farkı tanımlayabilirler,
ÖÇ-4eski geleneklerle ilgili eleştirel terimleri ve kavramları tanımlayıp öğrenirler,
ÖÇ-5Kültürel tarih ve toplum arasındaki ilişkilere odaklanarak metinlerin analizi, yorumlanması, tanımlanması ve derinden okunmasında eleştirel becerilerini geliştirirler,
ÖÇ-6ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanması becerisini gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6