Bu ders, öğrencilerin dilbilim ile ilgili temel terminoloji ve bilgiye sahip olmalarını ve bu sayede dilin evrensel yapılarını çözümleyebilmelerini hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nilüfer Şener
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 9:00-12:00
B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 14:00-16:00 -- 3D10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
CATS Senkron Sanal Sınıf: Konferans, sınıf içi tartışmalar ve anlatım.
Temel Kaynaklar
Fromkin, V., R. Rodman and N. Hyams. (2003) (2010). An introduction to Language.Boston: Thomson & Heinle.
Mooney, A. & Evans, B. (2015). Language, Society and Power: An Introduction. London: Routledge
Yule, G. (1996). The Study of Language. Cambridge: CUP.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Başlangıç
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
2. Hafta
Dilbilime giriş
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
3. Hafta
Dilin edinimi
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
4. Hafta
Dilin sesleri ve sesbilim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
5. Hafta
Dilin sesleri ve sesbilim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
6. Hafta
Biçimbilim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
7. Hafta
Biçimbilim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
8. Hafta
Vize Sınav
9. Hafta
Sözdizim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
10. Hafta
Sözdizim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
11. Hafta
Sözdizim
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
12. Hafta
Beyin ve Dil
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
13. Hafta
Beyin ve Dil
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
14. Hafta
Genel değerlendirme
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar.
15. Hafta
Çalışma haftası
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
2
20
Final
1
40
ÖÇ-1
dilin beyindeki yapılanmasi, insan beyni, dil işletimi ve üretimi konusundaki temel kavram ve terimleri hatırlar ve tanımlar.
ÖÇ-2
çağdaş dilbilim kuralları ve İngiliz dili ile ilgili temel terimleri ve kavramları tanımlayabilir.
ÖÇ-3
insan dilinin ana ayırt edici özelliklerini tanır ve tanımlayabilir.
ÖÇ-4
ana seslerin nasıl üretildigini, gruplandırıldığını ve yazılı bir şekilde deşifre edildiğini ayırt edebilir ve tanımlar.
ÖÇ-5
bir sözcüğün farklı yapılarını/parçalarını ve dilin seslerini açıklar, yorumlar ve analiz edebilir.
ÖÇ-6
nötr kelimelerin ve duygu uyandıran kelimelerin bir dilin konuşmacılarında nasıl farklı tepkiler ve yansımalar yarattığı konusunda farkındalık gösterir.
ÖÇ-7
İngiliz dilinin hiyerarşik cümle yapısını ve bu yapı içindeki öğelerin birbirleiyle olan yapısal ilişkisini ayırt eder, tanımlar ve çözümler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.