Bu ders farklı dramatik türlerden (komedi, trajedi ve tarihsel oyun) bir örnek oyun aracılığıyla Shakespeare tiyatrosunu incelemeyi amaçlar. Karakter, tema ve dil analizinin yanı sıra; oyunların kültürel ve politik bağlamları ve Rönesans tiyatrosunun özellikleri üzerinde de durulur. Ayrıca, Shakespeare'in oyunlarının, film ve çizgi roman gibi çağdaş medya adaptasyonları da incelenir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gillian Alban
Asistanlar
Busra Erduracagin; etud: Carsamba 14.00-16.00
Ders Gün,Saat ve Yeri
pazartesi 09.00-11.00; Salı 09:00-11:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 12.00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Shakespeare, William. The Merchant of Venice. Folger Shakespeare Library. Washington: Washington Square Press, 2004.
Shakespeare, William. Macbeth. Folger Shakespeare Library. Washington: Washington Square Press, 2003.
Shakespeare, William. Richard III. Folger Shakespeare Library. Washington: Washington Square Press, 2005.
Diğer Kaynaklar
A Companion to Shakespeare (Blackwell Companions to Literature and Culture), ed. David Scott Kastan. Oxford: Wiley-Blackwell, 1999.
McDonald, Russ. The Bedford Companion to Shakespeare: An Introduction with Documents. Boston: Bedford Books, 1999.
Stephen Greenblatt. Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare. London: Pimlico, 2005.
Jan Kott. Shakespeare Our Contemporary. New York: W.W. Norton Company, 1964.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rönesans dönemi tarihsel ve sosyal arka plan: Rönesans tiyatro geleneği ve tiyatro kumpanyaları
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Trajediye giriş,
Macbeth
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Macbeth
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Macbeth
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Macbeth, tiyatro
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Rönesans Tarih piyese giriş
Richard III
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Richard III
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Richard III
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Richard III: film ve tarih
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Rönesans komediy oyununa giriş
The Merchant of Vence
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
The Merchant of Venice
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
The Merchant of Venice
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
The Merchant of Venice
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
30
ÖÇ-1
Shakespeare'in eserleri ve şiirsel dili hakkında temel bir anlayış kazanır.
ÖÇ-2
Oyunların yazıldığı tarihsel ve toplumsal bağlam konusunda bilgi edinir.
ÖÇ-3
Shakespeare tiyatrosunda kullanılan çeşitli tiyatro türleri arasında karşılaştırma yapar.
ÖÇ-4
Oyunların incelenmesinde kullanılacak uygun edebi ve eleştirel terminolojiyi öğrenir.
ÖÇ-5
Metin analizi yapar.
ÖÇ-6
Shakespeare'in oyunlarının çağdaş bağlamlarda farklı medyalara aktarılışı hakkında yorum yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.