Dersin temel amaçlar ; öğrencilere edebiyat konusunda bazı en iyi edebi eleştiri ve diğer edebi yazı türlerini göstermek, bunların uygulama şekillerini öğretmek ve öğrencilerin birincil ve ikincil metinlere olan ilgilerini arttırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sarper Dörter
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 15:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
Temel Kaynaklar
Selected Critical Texts (see programme contents)
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
2. Hafta
Aristotle, Poetics
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
3. Hafta
Plato, Ion; Republic
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
4. Hafta
Horace, Art of Poetry
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
5. Hafta
Longinus, On the Sublime
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
6. Hafta
Sir Philip Sidney, An Apology for Poetry
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
7. Hafta
John Dryden, An Essay on Dramatic Poesy
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
8. Hafta
Vize sınav haftası
---
9. Hafta
Alexander Pope, Essay on Criticism
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
10. Hafta
Immanuel Kant, Critique of Judgement
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
11. Hafta
Samuel Johnson, Preface to Shakespeare
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
12. Hafta
William Wordsworth, Preface to Lyrical Ballads
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
13. Hafta
Percy Bysshe Shelley, A Defense of Poetry
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
14
15
Final
1
50
ÖÇ-1
LO 1. yazma ile ilgili eleştirel ve imgesel yazma becerileri kazanırlar,
ÖÇ-2
LO 2. edebi ve eleştirel metinleri daha derinden okuma, analiz etme ve değerlendirme becerilerini geliştirirler ve her iki tür metine de eleştirel ve imgelemle yaklaşırlar,
ÖÇ-3
LO 3. dilin, eserlerdeki anlamsal değerine ve rolüne yeni bir duyarlılıkla yaklaşma becerisini geliştirirler,
ÖÇ-4
LO 4. ileri mantıksal düşünceyi, eleştirel akıl yürütmeyi ve söz sanatını öğrenirler ve tüm bunları, tartışmaları etkin bir şekilde yapılandırmak için kullanabilme becerileri edinirler,
ÖÇ-5
LO 5. metinlerdeki anlamların tam ve doğru olarak yapılandırılması için farklı sosyal ve kültürel içerikleri ve kavramları daha iyi öğrenirler,
ÖÇ-6
LO 6. kişisel eleştiri yapabilme ve yazabilme becerisi geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.