Bu ders seçilen Shakespeare oyunlarını bir tematik konsept (Kimlik ve Toplumsal Cinsiyet)çerçevesinde incelemeyi amaçlar. Belirlenen tematik konseptin oyunlarda nasıl çeşitlendiğinin tartışılması, karakterler ve dilin derinlemesine analiz edilmesinin yanısıra, oyunların kültürel ve politik bağlamları ve Rönesans tiyatro gelenekleri üzerinde de durulur.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 10-12; Carsamba 9-11
Görüşme Saatleri ve Yeri
Carsamba 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Shakespeare, William Romeo and Juliet. Folger Shakespeare Library, Washington: Washington Square Press, 2011. Shakespeare, William. King Lear. Folger Shakespeare Library. Washington: Washington Square Press, 2004. Shakespeare, William. The Tempest. Folger Shakespeare Library. Washington: Washington Square Press, 2015.
Diğer Kaynaklar
A Companion to Shakespeare (Blackwell Companions to Literature and Culture), ed. David Scott Kastan. Oxford: Wiley-Blackwell, 1999.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Romeo and Juliet
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Romeo and Juliet
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Romeo and Juliet
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Romeo and Juliet
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
King Lear
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
King Lear
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
King Lear
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
King Lear
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
King Lear
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
The Tempest
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
The Tempest
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
The Tempest
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
40
Final
1
30
ÖÇ-1
Shakespeare'in eserleri ve şiirsel dili hakkında temel bir anlayış kazanır.
ÖÇ-2
Oyunların yazıldığı tarihsel ve toplumsal bağlam konusunda bilgi edinir.
ÖÇ-3
Shakespeare tiyatrosu hakkındaki yorumlarında güncel eleştirel kavramları kullanır.
ÖÇ-4
Oyunların incelenmesinde kullanılacak uygun edebi ve eleştirel terminolojiyi öğrenir.
ÖÇ-5
Metinsel analiz yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.