Bu ders öğrencilerin günümüzün küreselleşen dünyasında olanlar ve değişen dünyayla birlikte oluşan küresel kültür kavramları ve fikirleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve İngiliz dilinin zaman içindeki etkileşimlerle değişimi ve dünyadaki yeri hakkında farkındalık yaratmayı hedefler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nilüfer Şener
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 9:30-12:30
CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-15:00 CATS Sohbet odası/ 3D 10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
CATS Senkron Sanal ders: Konferans, sınıf içi tartışmalar, anlatım, görsel-işitsel materyallerin kullanımı.
Temel Kaynaklar
Cohen, R. and Paul Kennedy. (2000). Global Sociology. New York: Palgrave.
Crystal, David. (2003). English as a Global Language. Cambridge: CUP.
Jenkins, J. (2015). Global Englishes: a resource book for students. London: Routledge.
Longhurst, B. et.al. (2008). Introducing Cultural Studies. Harlow, UK: Pearson.
Mooney, A. & Evans, B. (2015). Language, Society and Power: An Introduction. London: Routledge
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
2. Hafta
Küresel düşünce
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
3. Hafta
Dünya toplumu
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
4. Hafta
Küreselleşme ve eşitsizlik
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
5. Hafta
Globalleşmenin sosyal ve ekonomik boyutu
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
6. Hafta
Modernite
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
7. Hafta
Öğrenci sunumları
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
8. Hafta
Vize Sınavları Haftası
9. Hafta
Küreselleşme ve İngilizcemin rolü
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
10. Hafta
Küreselleşme ve İngilizcemin rolü
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
11. Hafta
Küresel İngilizce
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
12. Hafta
Küreselleşme ve edebiyat
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
13. Hafta
Küreselleşme ve medya
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
14. Hafta
Dönem sonu değerlendirme
Sözlü sunumlar, okumalar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
15. Hafta
Final sınavları haftası
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Küresel sosyoloji ile ilgili temel kavramlari, teoriesyenleri ve tarihsel akımları hatırlar ve tanımlayabilir.
ÖÇ-2
İngiliz dilinin dünyada değişkenlik gösteren güç kavramları bağlamında gösterdiği değişimleri ve statüsünü tanımlayabilir ve yorumlar.
ÖÇ-3
günümüzde meydana gelen olaylar hakkında farkındalık ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir ve bu olayların nedenlerini ve etkilerini tarihsel bir bakış açısıyla tartışabilir.
ÖÇ-4
edindiği bilgileri edebi ve edebi olmayan metinlerin okunmasında ve incelenmesinde kullanır.
ÖÇ-5
eleştirel düşünme becerilerini geliştirir; bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanır.
ÖÇ-6
İngilizce’nin dünyada nasıl yaygınlaştığı konusunda bilgi edinir ve bu durumun nedenleri ile etkilerini değerlendirip yorumlar.
ÖÇ-7
İngiliz dilinin günümüzdeki konumunu ayırt eder ve açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.