Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Gotik Gelenek

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0506 Gotik Gelenek 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, Aydınlanmanın akılcılığına bir tepki olarak ortaya çıkan Gotik edebiyatı, başlangıcından bugüne kadar süre gelen popülaritesine bağlı olarak öğretmektir.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Ceylan
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12:00-15:00, 3C 7 9
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, grup çalışması ve proje
Temel Kaynaklar
Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful, Edmund Burke
 
The Castle of Otranto, Horace Walpole,
 
"The Uncanny", Sigmund Freud
 
Dracula, Bram Stoker
 
"The Tell-Tale Heart", Edgar Allen Poe
 
"The Bloody Chamber", Angela Carter
 
Diğer Kaynaklar

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş: ‘Gotik’ edebiyat nedir? Gotik edebiyatın öncüleri, Romantizm ve Gotik ilişkisi Anlatım, tartışma, grup çalışması
2. Hafta Gotik geleneğin anahatları: - Gotik edebiyatın tarihsel arka planı - Edebiyat ve sanata Gotik - Gotiğin politikaları Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful, Edmund Burke Anlatım, tartışma, grup çalışması
3. Hafta The Castle of Otranto, Horace Walpole Anlatım, tartışma, grup çalışması
4. Hafta The Castle of Otranto, Horace Walpole Anlatım, tartışma, grup çalışması
5. Hafta The Castle of Otranto, Horace Walpole Anlatım, tartışma, grup çalışması
6. Hafta "The Uncanny”, Sigmund Freud, Dracula, Bram Stoker Anlatım, tartışma, grup çalışması
7. Hafta Dracula- Bram Stoker Anlatım, tartışma, grup çalışması
8. Hafta Vize haftası Anlatım, tartışma, grup çalışması
9. Hafta Dracula- Bram Stoker Anlatım, tartışma, grup çalışması
10. Hafta Dracula- Bram Stoker Anlatım, tartışma, grup çalışması
11. Hafta Amerikan Gotiği “The Tell-Tale Heart”, Edgar Allan Poe Anlatım, tartışma, grup çalışması
12. Hafta Postmodern Gotik : “The Bloody Chamber”, Angela Carter Anlatım, tartışma, grup çalışması
13. Hafta “The Bloody Chamber”, Angela Carter Anlatım, tartışma, grup çalışması
14. Hafta Tekrar Anlatım, tartışma, grup çalışması
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final Sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1LO 1. Gotiklerin temel özelliklerini ve tarihini iyi bir şekilde kavrayabilirler,
ÖÇ-2LO 2. 18.yüzyılın ortasından günümüze kadar gelen Gotiklere ait metinleri ve bu metinlerin nasıl yorumlandığını öğrenirler,
ÖÇ-3LO 3. Gotiklerle ilgili kavramları ve anahtar terimleri öğrenip tanımlayabilir ve uygulayabilirler,
ÖÇ-4LO 4. Gotik yazınının ortaya çıktığı çeşitli sosyal ve tarihi kavramlarla ilgili bilgileri edinirler ve bu bilgiyi bireysel metinlerde bağdaştırabilirler,
ÖÇ-5LO 5. edebi metinleri açıklayabilme ve yorumlayabilme ile ilgili eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5