Bu dersin amacı, öğrencilere, Aydınlanmanın akılcılığına bir tepki olarak ortaya çıkan Gotik edebiyatı, başlangıcından bugüne kadar süre gelen popülaritesine bağlı olarak öğretmektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Ceylan
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12:00-15:00, 3C 7 9
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, grup çalışması ve proje
Temel Kaynaklar
Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful, Edmund Burke
The Castle of Otranto, Horace Walpole,
"The Uncanny", Sigmund Freud
Dracula, Bram Stoker
"The Tell-Tale Heart", Edgar Allen Poe
"The Bloody Chamber", Angela Carter
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş: ‘Gotik’ edebiyat nedir? Gotik edebiyatın
öncüleri, Romantizm ve Gotik ilişkisi
Anlatım, tartışma, grup çalışması
2. Hafta
Gotik geleneğin anahatları:
- Gotik edebiyatın tarihsel arka planı
- Edebiyat ve sanata Gotik
- Gotiğin politikaları
Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful, Edmund Burke
Anlatım, tartışma, grup çalışması
3. Hafta
The Castle of Otranto, Horace Walpole
Anlatım, tartışma, grup çalışması
4. Hafta
The Castle of Otranto, Horace Walpole
Anlatım, tartışma, grup çalışması
5. Hafta
The Castle of Otranto, Horace Walpole
Anlatım, tartışma, grup çalışması
6. Hafta
"The Uncanny”, Sigmund Freud,
Dracula, Bram Stoker
Anlatım, tartışma, grup çalışması
7. Hafta
Dracula- Bram Stoker
Anlatım, tartışma, grup çalışması
8. Hafta
Vize haftası
Anlatım, tartışma, grup çalışması
9. Hafta
Dracula- Bram Stoker
Anlatım, tartışma, grup çalışması
10. Hafta
Dracula- Bram Stoker
Anlatım, tartışma, grup çalışması
11. Hafta
Amerikan Gotiği
“The Tell-Tale Heart”, Edgar Allan Poe
Anlatım, tartışma, grup çalışması
12. Hafta
Postmodern Gotik :
“The Bloody Chamber”, Angela Carter
Anlatım, tartışma, grup çalışması
13. Hafta
“The Bloody Chamber”, Angela Carter
Anlatım, tartışma, grup çalışması
14. Hafta
Tekrar
Anlatım, tartışma, grup çalışması
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
LO 1. Gotiklerin temel özelliklerini ve tarihini iyi bir şekilde kavrayabilirler,
ÖÇ-2
LO 2. 18.yüzyılın ortasından günümüze kadar gelen Gotiklere ait metinleri ve bu metinlerin nasıl yorumlandığını öğrenirler,
ÖÇ-3
LO 3. Gotiklerle ilgili kavramları ve anahtar terimleri öğrenip tanımlayabilir ve uygulayabilirler,
ÖÇ-4
LO 4. Gotik yazınının ortaya çıktığı çeşitli sosyal ve tarihi kavramlarla ilgili bilgileri edinirler ve bu bilgiyi bireysel metinlerde bağdaştırabilirler,
ÖÇ-5
LO 5. edebi metinleri açıklayabilme ve yorumlayabilme ile ilgili eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.