Bu dersin amacı politik, toplumsal ve kültürel bağlamların ve kavramların dil ile ilişkisini analiz ederek; dilin bütün seviyelerdeki değişkenliklerini ve bu değişkenliklerin nasıl yapılandığını ve neleri yapılandırdığını incelemektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nilüfer Şener
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konferans, sınıf içi tartışmalar, anlatım, görsel-işitsel materyallerin kullanımı.
Temel Kaynaklar
-Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. 2nd ed.UK: Longman.
Thomas, L. and S. Wareing. (1999). Language, Society and Power: An introduction. London: Routledge.
Wardhaugh, R. (2010). An Introduction to Sociolinguistics. 6th ed. UK: Blackwell.
Diğer Kaynaklar
-Fromkin, V., Robert Rodman and Nina Hyams. (2003). An Introduction to Language. 7th ed. US: Thomson- Heinle
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
2. Hafta
Kültürün unsurları, insan dilinin esasları
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
3. Hafta
Dilbilimsel antropoloji
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
4. Hafta
Dilbilimsel antropoloji
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
5. Hafta
Dilin toplum ve kültürle şekillenen yönleri
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
6. Hafta
Tatil
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
7. Hafta
Dilin toplum ve kültürle şekillenen yönleri
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
8. Hafta
Ödev
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
9. Hafta
Dilin toplum ve kültürle şekillenen yönleri
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
10. Hafta
Kültürel uygulamalar, dil kullanımı
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
11. Hafta
Dil değişimi
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
12. Hafta
Dünya dilleri
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
13. Hafta
Dil ve güç
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
14. Hafta
Kültürel kimlik
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
15. Hafta
Çalışma haftası
Sözlü sunumlar, sınıf içi tartışmalar, yazılı ödev.
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
20
Derse Devam / Katılım
10
20
Final
1
30
ÖÇ-1
dilin sosyal boyutu hakkında kapsamlı bir bilgi edinir.
ÖÇ-2
tomplumsaldilbilim ile ilgili temel kavramlari ve terimleri algılar ve tanımlar; bu bilgileri çeşitli bağlamların ve metinlerin analizinde ve çözümlemesinde kullanır.
ÖÇ-3
dilin kullanımındaki anlamı oluşturmada bireysel, toplumsal ve kültürel faktörlerin etkisini ayırt eder ve yorumlar.
ÖÇ-4
dilin nasil kimlikleri, kültürleri ve toplumları şekillendirdiğini tanımlar, analiz eder ve yorumlar.
ÖÇ-5
eleştirel düşünme becerilerini geliştirir; bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanır.
ÖÇ-6
İngilizce’deki farklı değişkenleri, yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanır.
ÖÇ-7
İngilizce’de var olan değişken yapıları hakkındaki bilgisini okudukları edebi metinleri ve diğer iletişim ve anlatım araçlarını anlamada kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.