Bu dersin amacı İngiltere’de Rönesans dönemi tiyatrosunun ortaçağ kökenlerini erken modern çağın getirdiği değişiklikler ışığında incelemektir. Erken modern çağ metinleri incelenirken, oyunların Ortaçağ eserleri ile konu, karakter tiplemeleri ve sahne gelenekleri açısından nasıl örtüştüklerine veya ne denli farklı olduklarına dikkat çekilecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi. Tanguy Harma
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Wednesday, 09:00 - 11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Wednesdays 15:00 - 16:00
4A02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
Everyman
The Second Shepherds’ Play
William Shakeshepare, The Tempest
Christopher Marlowe, Dr. Faustus
Ben Jonson, The Alchemist
Diğer Kaynaklar
The Cambridge Companion to English Renaissance Drama
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
2. Hafta
Medieval roots of Renaissance Drama in Liturgical plays; Miracle/ Mystery play, Second Shepherds’ Play, The Wakefield Master (ca. 1475); dramatic features
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
3. Hafta
Everyman, Morality play ca. 1510; The Elizabethan World Picture, Tillyard
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
4. Hafta
Christopher Marlowe Dr. Faustus (1604, 1616); angels and demons
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
5. Hafta
Dr. Faustus; between heaven and hell
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
6. Hafta
Meeting with the master:
William Shakespeare, The Tempest (1611)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
7. Hafta
The Tempest (continuing)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
8. Hafta
Midterm Week
9. Hafta
The Tempest through the centuries:
Julie Taymor’s film adaptation (2010)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
10. Hafta
Elizabethan tragedies:
Christopher Marlowe, The Tragical History of Doctor Faustus (1592)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
11. Hafta
The Tragical History of Doctor Faustus (continuing)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
12. Hafta
Illusions and delusions of the Renaissance era:
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
13. Hafta
The Alchemist (continuing)
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
14. Hafta
Revisions
Group acting of small scenes from chosen plays
Sözlü Sunum, Grup Tartışmaları ve Ödev
15. Hafta
Final Exams Week
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
1
20
Staj
1
10
Final
1
35
ÖÇ-1
İngiliz tiyatrosunun Ortaçağ kökenlerinden başlıyarak Rönesans dönemini de içeren gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-2
Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinin belirleyici sahne geleneklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
ÖÇ-3
Rönesans oyunlarının ortaya çıktığı tarihi ve sosyal ortamlar ve dönemin tiyatrosu ile ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
ÖÇ-4
Ortaçağ eserlerinin içeriklerinin, konularının, karakter tiplemelerinin Rönesans tiyatro yazarlarını nasıl etkilediğini farkederler.
ÖÇ-5
Ortaçağ ve Rönesans tiyatrosu arasındaki ilişkiye yoğunlaşarak metinlerin okunmasında, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
ÖÇ-6
Sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması ve hazırlanması süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.