Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngiliz Romanının Doğuşu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL4502 İngiliz Romanının Doğuşu 3/0/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Bu ders, İngiltere'de on sekizinci yüzyıldaki sosyo-ekonomik ve kültürel değişimlerin nasıl roman türünün ortaya çıkmasını sağladığını incelemeyi amaçlar. Onsekizinci yüzyıldan seçilen eserler aracılığıyla bu yeni türün çeşitli özelliklerinin yanı sıra kurgu ve roman ile ilgili temel tartışmalar da öğrencilere tanıtılır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Defne Demir
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-12:00, ZD1
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 12.00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar Defoe, Daniel. Moll Flanders. London: Penguin Popular Classics, 2008.
Sterne, Laurence. Tristram Shandy. London: Penguin Classics, 2003.
Austen, Jane. Pride and Prejudice.  London: Penguin Popular Classics, 2007.

Hardy, Thomas. Jude the Obscure.  London: Penguin, 1992.
 
Diğer Kaynaklar Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. London: Pimlico, 2000.

Allen, Walter  - The English Novel. Penguin, 1954.

Eagleton, Terry  - The English Novel - An Introduction. Wiley-Blackwell, 2004

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Onsekizinci yüzyıl tarihsel ve toplumsal arka planı, orta sınıf, yayımcılıkta gelişmeler, kadınların eğitimi Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Roman türüne giriş: Yeni bir Tür, bireycilik, otobiyografi ve roman, roman - otobiyografi ilişkisi Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Roman türüne giriş: Gerçekçilik (Realizm), kahvehane kültürü, özel ve kamusal alan ayrışması Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Moll Flanders, mazbut kadınlara uyarılar William Hogarth: A Harlot's Progress Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Moll Flanders, alt ve üst kültür William Hogarth: A Rake's Progress Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Moll Flanders, lüks tüketim ve sınıf William Hogarth: Marriage-a-la-Mode Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Bayram tatili
9. Hafta Tristram Shandy - kurgu yaşamı yansıtır mı? Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Tristram Shandy, - 18.yy romanı mı, Postmodern mi?; Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Pride and Prejudice - rasyonalite, duyarlılık, zeka kavramları, toplumsal eleştiri ve ahlak Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Pride and Prejudice - kadın, evlilik, hukuk, miras Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Jude the Obscure - Yeni kadına bakış Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Jude the Obscure - Başkaldırı ve yıkım Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Sınıf içi aktivite 1 0
Final 1 45


ÖÇ-1On sekizinci yüzyıl İngiltere'sinin sosyal ve entellektüel arka planının roman türünün gelişimindeki rolü hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-2Roman kuramı ile ilgili temel terim ve kavramları tanır ve kullanır.
ÖÇ-3On sekizinci yüzyıl romanındaki çeşitli kurgu ve anlatı biçimlerini tanır.
ÖÇ-4Edebi metinleri biçim ve içerik açısından analiz eder.
ÖÇ-5Metinlerin içerikleri ile yazıldıkları dönemin kültürel bağlamlarını ilişkilendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5