Bu ders, İngiltere'de on sekizinci yüzyıldaki sosyo-ekonomik ve kültürel değişimlerin nasıl roman türünün ortaya çıkmasını sağladığını incelemeyi amaçlar. Onsekizinci yüzyıldan seçilen eserler aracılığıyla bu yeni türün çeşitli özelliklerinin yanı sıra kurgu ve roman ile ilgili temel tartışmalar da öğrencilere tanıtılır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Defne Demir
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-12:00, ZD1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 12.00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Defoe, Daniel. Moll Flanders. London: Penguin Popular Classics, 2008.
Sterne, Laurence. Tristram Shandy. London: Penguin Classics, 2003.
Austen, Jane. Pride and Prejudice. London: Penguin Popular Classics, 2007.
Hardy, Thomas. Jude the Obscure. London: Penguin, 1992.
Diğer Kaynaklar
Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. London: Pimlico, 2000.
Allen, Walter - The English Novel. Penguin, 1954.
Eagleton, Terry - The English Novel - An Introduction. Wiley-Blackwell, 2004
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Onsekizinci yüzyıl tarihsel ve toplumsal arka planı, orta sınıf, yayımcılıkta gelişmeler, kadınların eğitimi
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Roman türüne giriş: Yeni bir Tür, bireycilik, otobiyografi ve roman, roman - otobiyografi ilişkisi
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Roman türüne giriş: Gerçekçilik (Realizm), kahvehane kültürü, özel ve kamusal alan ayrışması
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Moll Flanders, mazbut kadınlara uyarılar
William Hogarth: A Harlot's Progress
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Moll Flanders, alt ve üst kültür
William Hogarth: A Rake's Progress
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Moll Flanders, lüks tüketim ve sınıf
William Hogarth: Marriage-a-la-Mode
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Vize Haftası
8. Hafta
Bayram tatili
9. Hafta
Tristram Shandy - kurgu yaşamı yansıtır mı?
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Tristram Shandy, - 18.yy romanı mı, Postmodern mi?;
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Pride and Prejudice - rasyonalite, duyarlılık, zeka
kavramları, toplumsal eleştiri ve ahlak
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Pride and Prejudice - kadın, evlilik, hukuk, miras
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Jude the Obscure - Yeni kadına bakış
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Jude the Obscure - Başkaldırı ve yıkım
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Sınıf içi aktivite
1
0
Final
1
45
ÖÇ-1
On sekizinci yüzyıl İngiltere'sinin sosyal ve entellektüel arka planının roman türünün gelişimindeki rolü hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-2
Roman kuramı ile ilgili temel terim ve kavramları tanır ve kullanır.
ÖÇ-3
On sekizinci yüzyıl romanındaki çeşitli kurgu ve anlatı biçimlerini tanır.
ÖÇ-4
Edebi metinleri biçim ve içerik açısından analiz eder.
ÖÇ-5
Metinlerin içerikleri ile yazıldıkları dönemin kültürel bağlamlarını ilişkilendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.