Ütopyalar ve distopyalar yazarların yaşadıkları kültür hakkında arzuları ve korkularını yasıtmaları nedeniyle sosyal ve politik eleştiridirler. Bu ders, ütopya ve distopyaların daha eski anlatılardaki örneklerinden daha yakın tarihli metinlerdeki kullanımlarına uzanan bir seçki aracılığyla ütopyalar ve distopyaların özelliklerini, birbirleri ile olan çok yönlü ilişkilerini ve güç, siyaset, ırk, cinsiyet, teknoloji gibi çeşitli konularda nasıl eleştiri unsuru olabileceklerini incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma; proje
Temel Kaynaklar
Thomas More, Utopia
Jonathan Swift, Gulliver’s Travels
Aldous Huxley, Brave New World
George Orwell, Nineteen Eighty-Four
Borges, “The Immortals”
Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale
Margaret Atwood, Oryx and Crake
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Utopia, an ideal nostalgia for the past or an apocalyptic future? Primitivism or projections into the unknown; Qualities sought in Utopias: Thomas More’s Utopia, (1515-16) humanism vs Catholicism
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Jonathan Swift’s Gullivers’ Travels (1726) (including letter from Gulliver; Part I, Lilliput, up to ch. 6; Part II Brobdingnag esp. ch. 7; Part III chs. 2, 5, 10; Part IV the Houyhnhnms)
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Aldous Huxley, Brave New World (1932)
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Brave New World; George Orwell, Nineteen Eighty-Four (1949)
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Nineteen Eighty-Four
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Nineteen Eighty-Four; Borges’ “The Immortals”
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Midterms
9. Hafta
Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale (1985)
Project
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
The Handmaid’s Tale
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
The Handmaid’s Tale
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Oryx and Crake; draft
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Oryx and Crake
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Oryx and Crake; project
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Final Exams Week
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
20
Final
1
20
ÖÇ-1
Çeşitli ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonları tanır,
ÖÇ-2
Ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonlar üzerinde yoğunlaşan bir dizi edebi metini şekil ve içerik açısından analiz edebilir,
ÖÇ-3
Ikisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder,
ÖÇ-4
Ütopyalar ve distopyaların nasıl aynı madalyonun iki yüzü olduklarının bilincine varır,
ÖÇ-5
Ütopyalar ve distopyaların nasıl siyasi, sosyal ve kültürel eleştiriler olduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.