Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Utopyalardan Distopyalara

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0520 Utopyalardan Distopyalara 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Ütopyalar ve distopyalar yazarların yaşadıkları kültür hakkında arzuları ve korkularını yasıtmaları nedeniyle sosyal ve politik eleştiridirler. Bu ders, ütopya ve distopyaların daha eski anlatılardaki örneklerinden daha yakın tarihli metinlerdeki kullanımlarına uzanan bir seçki aracılığyla  ütopyalar ve distopyaların özelliklerini, birbirleri ile olan çok yönlü ilişkilerini ve güç, siyaset, ırk, cinsiyet, teknoloji gibi çeşitli konularda nasıl eleştiri unsuru olabileceklerini incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma; proje
Temel Kaynaklar

Thomas More, Utopia

 

Jonathan Swift, Gulliver’s Travels



Aldous Huxley, Brave New World

 

George Orwell, Nineteen Eighty-Four

 

Borges, “The Immortals”

 

Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale

 

Margaret Atwood, Oryx and Crake

 

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Utopia, an ideal nostalgia for the past or an apocalyptic future? Primitivism or projections into the unknown; Qualities sought in Utopias: Thomas More’s Utopia, (1515-16) humanism vs Catholicism Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Jonathan Swift’s Gullivers’ Travels (1726) (including letter from Gulliver; Part I, Lilliput, up to ch. 6; Part II Brobdingnag esp. ch. 7; Part III chs. 2, 5, 10; Part IV the Houyhnhnms) Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Aldous Huxley, Brave New World (1932) Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Brave New World; George Orwell, Nineteen Eighty-Four (1949) Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Nineteen Eighty-Four Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Nineteen Eighty-Four; Borges’ “The Immortals” Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Midterms
9. Hafta Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale (1985) Project Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta The Handmaid’s Tale Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta The Handmaid’s Tale Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Oryx and Crake; draft Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Oryx and Crake Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Oryx and Crake; project Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Final Exams Week
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Projeler 1 20
Final 1 20


ÖÇ-1Çeşitli ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonları tanır,
ÖÇ-2Ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonlar üzerinde yoğunlaşan bir dizi edebi metini şekil ve içerik açısından analiz edebilir,
ÖÇ-3Ikisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder,
ÖÇ-4Ütopyalar ve distopyaların nasıl aynı madalyonun iki yüzü olduklarının bilincine varır,
ÖÇ-5Ütopyalar ve distopyaların nasıl siyasi, sosyal ve kültürel eleştiriler olduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5