Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sahne ve Edebiyat

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0522 Sahne ve Edebiyat 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı Dersin Amacı Antik Yunan’dan günümüze kadar uzanan bir dönem içerisinden belirlenmiş olan eserleri hem edebiyat hem de bu oyunların sahnelenmesi açısından ele alarak tiyatro sanatının ana özelliklerini incelemektir. Bu ders öğrencilerin tiyatro metinlerine düşünsel ve yaratıcı bir bakış açısı ile yaklaşmalarını sağlar ve oyun sahneleme tekniklerini öğrenmelerini hedefler.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Esin Akalın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım, tartışma ve sahne çalışması
Temel Kaynaklar Sophocles, Antigone Thomas Middleton, The Changeling Shakespeare, Henry VIII John Dryden, All For Love William Congreve, Way of the World Henrik Ibsen, A Doll’s House Anton Chekov, Three Sisters Bernard Shaw, from Mrs. Warren’s Profession Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire Caryl Churchill, from Top Girls Ann-Marie MacDonald, from Goodnight Desdemona (Good Morning Juliet) Margaret Atwood Penelopiad Caryll Churchill, Top Girls Ann-Marie MacDonald, Goodnight Desdemona Good Morning Juliet Margaret Atwood, Penelopiad
Diğer Kaynaklar -Cohen, Robert. Theatre, California: Mayfield Publishing Press, 1988.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
2. Hafta Tiyatronun ana unsurlarının gözden geçirilmesi. Derste okutulacak olan eseri, yazarını, oyunun yazıldığı dönemi ve tiyatro stillerini tanımlama ve inceleme. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
3. Hafta Derste okunacak olan oyunların yapısı, anlamı ve eserin üzerinde durduğu önemli konulara odaklanma. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
4. Hafta Doğaçlama ve yaratıcı yöntemler geliştirerek oyunlardan sahne hazırlanması calışmaları. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
5. Hafta Doğaçlama ve yaratıcı yöntemler geliştirerek oyunlardan sahne hazırlanması calışmaları. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
6. Hafta Ezberlenmiş monologların sınıfta sunumu - Seçmeler Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
7. Hafta Sahnelenecek oyun için müzik, ışık, kostüm, aksesuar ve dekorun belirlenmesi. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
8. Hafta Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
9. Hafta Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
10. Hafta Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
11. Hafta Sahnede prova. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
12. Hafta Sahnede prova. Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
13. Hafta Sahnede prova Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
14. Hafta Sahnede kostüm provası Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
15. Hafta Işık ve müzik içeren teknik prova Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
16. Hafta Tiyatro Gösterisi Sahne.
17. Hafta Tiyatro Gösterisi Sahne.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Projeler 1 30


ÖÇ-11. Antik Yunan’dan günümüze kadar ulaşan bir dönem içerisinde gelişen tiyatronun temel öğelerini öğrenip, tiyatro tarihi hakkında fikir edinirler.
ÖÇ-22. Sahne için yazılmış edebi eserlerin gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla okuyarak tanımlarlar ve bu eserlerin sahnelenmesi için gerekli becerilerini geliştirirler.
ÖÇ-33. Drama ve tiyatronun kültürlerüstü etkilenmesine neden olan düşünsel, siyasal ve tarihsel bağlamları tanımlarlar
ÖÇ-44. Tiyatronun toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf farklılığı konularını nasıl ele aldığını tanımlarlar.
ÖÇ-55. Mecazi dil/söz sanatları, tiyatro ve oyun sahneleme bağlamında kullanılan teknik terimleri anlar ve yorumlarlar.
ÖÇ-66. Oyunlardan sahneler belirleyip izliyiciye sunma becerisi edinirler ve dönem sonu tiyatro gösterisinde sunulmak için hazırladıkları sahneleme sürecinde metinleri ve canlandırdıkları karakterleri yorumlama metodları geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15