Dersin Amacı Antik Yunan’dan günümüze kadar uzanan bir dönem içerisinden belirlenmiş olan eserleri hem edebiyat hem de bu oyunların sahnelenmesi açısından ele alarak tiyatro sanatının ana özelliklerini incelemektir. Bu ders öğrencilerin tiyatro metinlerine düşünsel ve yaratıcı bir bakış açısı ile yaklaşmalarını sağlar ve oyun sahneleme tekniklerini öğrenmelerini hedefler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Esin Akalın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, tartışma ve sahne çalışması
Temel Kaynaklar
Sophocles, Antigone
Thomas Middleton, The Changeling
Shakespeare, Henry VIII
John Dryden, All For Love
William Congreve, Way of the World
Henrik Ibsen, A Doll’s House
Anton Chekov, Three Sisters
Bernard Shaw, from Mrs. Warren’s Profession
Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire
Caryl Churchill, from Top Girls
Ann-Marie MacDonald, from
Goodnight Desdemona (Good Morning Juliet)
Margaret Atwood Penelopiad
Caryll Churchill, Top Girls
Ann-Marie MacDonald, Goodnight Desdemona Good Morning
Juliet
Margaret Atwood, Penelopiad
Tiyatronun ana unsurlarının gözden geçirilmesi. Derste okutulacak olan eseri, yazarını, oyunun yazıldığı dönemi ve tiyatro stillerini tanımlama ve inceleme.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
3. Hafta
Derste okunacak olan oyunların yapısı, anlamı ve eserin üzerinde durduğu önemli konulara odaklanma.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
4. Hafta
Doğaçlama ve yaratıcı yöntemler geliştirerek oyunlardan sahne hazırlanması calışmaları.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
5. Hafta
Doğaçlama ve yaratıcı yöntemler geliştirerek oyunlardan sahne hazırlanması calışmaları.
Sahnelenecek oyun için müzik, ışık, kostüm, aksesuar ve dekorun belirlenmesi.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
8. Hafta
Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
9. Hafta
Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
10. Hafta
Ezberlenmiş sahnelerin sınıfta sunumu.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
11. Hafta
Sahnede prova.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
12. Hafta
Sahnede prova.
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
13. Hafta
Sahnede prova
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
14. Hafta
Sahnede kostüm provası
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
15. Hafta
Işık ve müzik içeren teknik prova
Sözlü anlatım, tartışma ve sahne çalışması
16. Hafta
Tiyatro Gösterisi
Sahne.
17. Hafta
Tiyatro Gösterisi
Sahne.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Projeler
1
30
ÖÇ-1
1. Antik Yunan’dan günümüze kadar ulaşan bir dönem
içerisinde gelişen tiyatronun temel öğelerini öğrenip, tiyatro tarihi hakkında fikir edinirler.
ÖÇ-2
2. Sahne için yazılmış edebi eserlerin gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla okuyarak tanımlarlar ve bu eserlerin sahnelenmesi için gerekli becerilerini geliştirirler.
ÖÇ-3
3. Drama ve tiyatronun kültürlerüstü etkilenmesine neden olan düşünsel, siyasal ve tarihsel bağlamları tanımlarlar
ÖÇ-4
4. Tiyatronun toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf farklılığı konularını nasıl ele aldığını tanımlarlar.
ÖÇ-5
5. Mecazi dil/söz sanatları, tiyatro ve oyun sahneleme bağlamında kullanılan teknik terimleri anlar ve yorumlarlar.
ÖÇ-6
6. Oyunlardan sahneler belirleyip izliyiciye sunma becerisi edinirler ve dönem sonu tiyatro gösterisinde sunulmak için hazırladıkları sahneleme sürecinde metinleri ve canlandırdıkları karakterleri yorumlama metodları geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.