Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. |
PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. |
PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. |
PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. |
PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. |
PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. |
PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. |
PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. |
PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. |
PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. |
PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. |
PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. |
PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. |
PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |