Bu ders, öznelerin kimlik, kültür ve toplum ile ilişkilerini sorunsallaştıran farklı eserleri öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Dersin sonunda tüm öğrencilerin feminist, cinsiyet ve queer kuramlarının çeşitli yönlerine aşinalık kazanması ve bu kuramsal altyapıyı farklı kültür ve dönemlerden yazınsal ve görsel eserlere uygulayabilmesi beklenir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. İpek Kotan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 14.00 - 17.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 12.00 - 13.45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Calasso, Roberto; The Marriage of Cadmus and Harmony
Chopin, Kate; “Regret”
Du Maurier, Daphne; “Don’t Look Now”
Federici, Silvia; Caliban and the Witch
Hemingway, Ernest; “The Short Happy Life of Francis Macomber”
Howard, Jean E.; “Crossdressing, The Theatre, and Gender Struggle in Early Modern England”
Lewis, C.S.; The Allegory of Love
Lorde, Audre; “Is Your Hair Still Political?”
Moers, Ellen, “Female Gothic: the Monster’s Mother”
Morrison, Toni; “Recitatif”
Mulvey, Laura; “Visual Pleasure and Narrative Cinema”
Ovid; Heroides
Patmore, Coventry, “Angel in the House”
Porter, Katherine Ann; “He”
Rich, Adrienne; Of Woman Born: Motherhood as Experience and Institution
Shakespeare, William; Twelfth Night
Sussman, Herbert; Masculine Identities: The History and Meaning of Manliness
Tennyson, Alfred; Idylls of the King
Woolf, Virginia; The Death of the Moth and Other Essays
Diğer Kaynaklar
Nicolas Roeg, Don't Look Now (1973)
Trevor Nunn, Twelfth Night (1996)
Céline Sciamma, Portrait of a Lady on Fire (2019)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Mitolojide kadınlar: Roberto Calasso, The Marriage of Cadmus and Harmony; Ovid, “XII: Medea to Jason” from Heroides
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Ortaçağ'da "courtly love": C.S. Lewis, The Allegory of Love; Tennyson, Idylls of the King
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Kadınlar ve Cadılık: Silvia Federici, “The Great Witch-Hunt in Europe”, Caliban and the Witch içinde
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Erken modern İngiltere'de toplumsal cinsiyet ve crossdressing: Jean E. Howard, “Crossdressing, The Theatre, and Gender Struggle in Early Modern England”; alıntılar, William Shakespeare, Twelfth Night
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Film gösterimi: Twelfth Night (1996)
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Domestik ideal: Coventry Patmore, “Angel in the House”; Virginia Woolf, “Professions for Women” from The Death of the Moth and Other Essays
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Black womanhood: Audre Lorde, “Is Your Hair Still Political?”; Toni Morrison, “Recitatif”
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Teoride ve edebiyatta erkeklik: Ernest Hemingway, “The Short Happy Life of Francis Macomber”; Herbert Sussman, “Man as Warrior” from Masculine Identities: The History and Meanings of Manliness
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Laura Mulvey, “Visual Pleasure and Narrative Cinema”
Film göserimi: Portrait of a Lady on Fire (2019)
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Annelik: Kate Chopin, “Regret”; Katherine Ann Porter, “He”; excerpts from Adrienne Rich, Of Woman Born
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Kadın ve gotik: Ellen Moers, “Female Gothic: the Monster’s Mother”; Daphne du Maurier, “Don’t Look Now”
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Film gösterimi: Don’t Look Now (1973)
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Final sınavı için revizyon
Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kültürel tarihin farklı dönemlerinden anlatılarda işlenen cinsiyet ve kimlik konularına karşı farkındalık kazandıklarını gösterirler.
ÖÇ-2
Derste işlenen eserlerin entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarını tanımlarlar.
ÖÇ-3
Yazarların ve sanatçıların üzerinde çalıştıkları değişik türleri tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Eserlerin okunması, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel becerilerini ortaya koyarlar.
ÖÇ-5
İşlenen metinlerde edindikleri bilgileri özümseyerek ve bir argüman çerçevesinde özümseyerek yazılı ödevlerde ve sınıf içi yazılı aktivitelerde yetkinlikle yansıtabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.