Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Sinemada Toplum ve Cinsiyet

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0523 Edebiyat ve Sinemada Toplum ve Cinsiyet 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu ders, öznelerin kimlik, kültür ve toplum ile ilişkilerini sorunsallaştıran farklı eserleri öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Dersin sonunda tüm öğrencilerin feminist, cinsiyet ve queer kuramlarının çeşitli yönlerine aşinalık kazanması ve bu kuramsal altyapıyı farklı kültür ve dönemlerden yazınsal ve görsel eserlere uygulayabilmesi beklenir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. İpek Kotan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 14.00 - 17.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 12.00 - 13.45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar

Calasso, Roberto; The Marriage of Cadmus and Harmony

Chopin, Kate; “Regret”

Du Maurier, Daphne; “Don’t Look Now”

Federici, Silvia; Caliban and the Witch

Hemingway, Ernest; “The Short Happy Life of Francis Macomber”

Howard, Jean E.; “Crossdressing, The Theatre, and Gender Struggle in Early Modern England”

Lewis, C.S.; The Allegory of Love

Lorde, Audre; “Is Your Hair Still Political?”

Moers, Ellen, “Female Gothic: the Monster’s Mother”

Morrison, Toni; “Recitatif”

Mulvey, Laura; “Visual Pleasure and Narrative Cinema”

Ovid; Heroides

Patmore, Coventry, “Angel in the House”

Porter, Katherine Ann; “He”

Rich, Adrienne; Of Woman Born: Motherhood as Experience and Institution

Shakespeare, William; Twelfth Night

Sussman, Herbert; Masculine Identities: The History and Meaning of Manliness

Tennyson, Alfred; Idylls of the King

 

Woolf, Virginia; The Death of the Moth and Other Essays

Diğer Kaynaklar Nicolas Roeg, Don't Look Now (1973)

Trevor Nunn, Twelfth Night (1996)

Céline Sciamma, Portrait of a Lady on Fire (2019)

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Mitolojide kadınlar: Roberto Calasso, The Marriage of Cadmus and Harmony; Ovid, “XII: Medea to Jason” from Heroides Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Ortaçağ'da "courtly love": C.S. Lewis, The Allegory of Love; Tennyson, Idylls of the King Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Kadınlar ve Cadılık: Silvia Federici, “The Great Witch-Hunt in Europe”, Caliban and the Witch içinde Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Erken modern İngiltere'de toplumsal cinsiyet ve crossdressing: Jean E. Howard, “Crossdressing, The Theatre, and Gender Struggle in Early Modern England”; alıntılar, William Shakespeare, Twelfth Night Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Film gösterimi: Twelfth Night (1996) Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Domestik ideal: Coventry Patmore, “Angel in the House”; Virginia Woolf, “Professions for Women” from The Death of the Moth and Other Essays Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Black womanhood: Audre Lorde, “Is Your Hair Still Political?”; Toni Morrison, “Recitatif” Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Teoride ve edebiyatta erkeklik: Ernest Hemingway, “The Short Happy Life of Francis Macomber”; Herbert Sussman, “Man as Warrior” from Masculine Identities: The History and Meanings of Manliness Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Laura Mulvey, “Visual Pleasure and Narrative Cinema” Film göserimi: Portrait of a Lady on Fire (2019) Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Annelik: Kate Chopin, “Regret”; Katherine Ann Porter, “He”; excerpts from Adrienne Rich, Of Woman Born Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Kadın ve gotik: Ellen Moers, “Female Gothic: the Monster’s Mother”; Daphne du Maurier, “Don’t Look Now” Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Film gösterimi: Don’t Look Now (1973) Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Final sınavı için revizyon Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kültürel tarihin farklı dönemlerinden anlatılarda işlenen cinsiyet ve kimlik konularına karşı farkındalık kazandıklarını gösterirler.
ÖÇ-2Derste işlenen eserlerin entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarını tanımlarlar.
ÖÇ-3Yazarların ve sanatçıların üzerinde çalıştıkları değişik türleri tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
ÖÇ-4Eserlerin okunması, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel becerilerini ortaya koyarlar.
ÖÇ-5İşlenen metinlerde edindikleri bilgileri özümseyerek ve bir argüman çerçevesinde özümseyerek yazılı ödevlerde ve sınıf içi yazılı aktivitelerde yetkinlikle yansıtabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5