Bu ders yirmi birinci yüzyıl tiyatro eserlerini tarihsel, sosyal ve siyasal bağlamlar ışığında incelemeyi hedefler. Yirminci yüzyılın son on yılından itibaren görülen değişimlere tiyatro oyunlarının nasıl tepki verdiği irdelenir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Ayşem Seval
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Sarah Kane Blasted
Mark Ravenhill From Shoot, Get Treasure Repeat
David Greig The Events
Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane
Marina Carr By the Bog of Cats
debbie tucker green Born Bad
Diğer Kaynaklar
Rebellato, Dan. Modern British Playwriting, 2000-2009: Voices, Documents, New Interpretations. Bloomsbury,2013.
Sierz, Aleks. Rewriting the Nation: British Theatre Today. Meuthen, 2011.
Sierz, Aleks. In-yer-face Theatre: British Drama Today. Faber and Faber, 2001.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Influences: Edward Bond
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Influences: Howard Barker
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Sarah Kane Blasted
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Sarah Kane Blasted
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Mark Ravenhill From Shoot, Get Treasure Repeat
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
David Greig The Events
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize
Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta
Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Marina Carr By the Bog of Cats
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Marina Carr By the Bog of Cats
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Holiday
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
debbie tucker green Born Bad
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Forum katılımı
3
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Yirmi birinci yüzyıl tiyatrosunda ortaya çıkan yeni eğilim ve akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Tiyatro eserlerinin ortaya çıktığı dönemlerdeki entelektüel, siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamları tanır.
ÖÇ-3
Yirmi birinci yüzyıl tiyatro yazarları tarafından yazılan eserlerin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirir.
ÖÇ-4
Metin, performans ve toplum kavramları arasında ilişki kurarak eserlerin okunması, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyar.
ÖÇ-5
Sunumların ve/veya yazılı ödevlerin planlaması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterir
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.