Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Milenyum Tiyatrosu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0524 Milenyum Tiyatrosu 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu ders yirmi birinci yüzyıl tiyatro eserlerini tarihsel, sosyal ve siyasal bağlamlar ışığında incelemeyi hedefler. Yirminci yüzyılın son on yılından itibaren görülen değişimlere tiyatro oyunlarının nasıl tepki verdiği irdelenir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Ayşem Seval
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar Sarah Kane Blasted

Mark Ravenhill From Shoot, Get Treasure Repeat

David Greig The Events

Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane

Marina Carr By the Bog of Cats

debbie tucker green Born Bad
Diğer Kaynaklar Rebellato, Dan. Modern British Playwriting, 2000-2009: Voices, Documents, New Interpretations. Bloomsbury,2013.

Sierz, Aleks. Rewriting the Nation: British Theatre Today. Meuthen, 2011.

Sierz, Aleks. In-yer-face Theatre: British Drama Today. Faber and Faber, 2001.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Influences: Edward Bond Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Influences: Howard Barker Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Sarah Kane Blasted Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Sarah Kane Blasted Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Mark Ravenhill From Shoot, Get Treasure Repeat Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta David Greig The Events Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Vize Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Martin Macdonagh The Beauty Queen of Leenane Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Marina Carr By the Bog of Cats Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Marina Carr By the Bog of Cats Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Holiday Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta debbie tucker green Born Bad Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Forum katılımı 3 30
Final 1 30


ÖÇ-1Yirmi birinci yüzyıl tiyatrosunda ortaya çıkan yeni eğilim ve akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Tiyatro eserlerinin ortaya çıktığı dönemlerdeki entelektüel, siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamları tanır.
ÖÇ-3Yirmi birinci yüzyıl tiyatro yazarları tarafından yazılan eserlerin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirir.
ÖÇ-4Metin, performans ve toplum kavramları arasında ilişki kurarak eserlerin okunması, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyar.
ÖÇ-5Sunumların ve/veya yazılı ödevlerin planlaması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterir
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5