Dersi veren Öğretim Üyesinin belirleyeceği bir veya bir kaç tema üzerinde Kültürel Çalışmalar alanında çeşitli kaynaklardan okumalar ve tartışmalar yapılarak tema ya da temalar disiplinlerarası bir yaklaşım ile derinlemesine incelenecek ve öğrenciler seçtikleri bir tema ile ilgili bir proje hazırlayacaklardır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Şevket Sarper Dörter
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konferans, sözlü sunumlar, sınıfta tartışma, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar
-Öğretim Üyesinin belirleyeceği tema ya da temalar ile ilgili çeşitli kaynaklar kullanılabilir. Her dönem öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar
-Öğretim Üyesinin belirleyeceği tema ya da temalar ile ilgili çeşitli kaynaklar kullanılabilir. Her dönem öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Okuma listeleri ve materyalleri
Olası temalar:
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
2. Hafta
Hall, Stuart. “Cultural Studies and Its Theoretical Legacies” “Encoding, Decoding”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
3. Hafta
Marx, Karl. “Fetishism of Commodities” & “Estranged Labour"
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
4. Hafta
Anderson, Benedict. “Imagined Communities: Nationalism’s Cultural Roots”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
5. Hafta
Rancière, Jacques. “The Emancipated Spectator”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
6. Hafta
Fabian, Johannes. “Introduction” from Time and the Other
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
7. Hafta
De Certeau, Michel. “Walking in the City”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
8. Hafta
Stoler, Ann Laura. “The Rot Remains”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
9. Hafta
Bourdieu, Pierre. “How Can One be a Sports Fan?”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
10. Hafta
Morris, Meaghan. “Things to Do In Shopping Centres”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
11. Hafta
Harraway, Donna. “A Cyborg Manifesto”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
12. Hafta
Fanon, Franz. “Concerning Violence”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
13. Hafta
Garnham, Nicholas. “Political Economy and Cultural Studies”
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
14. Hafta
Araştırma Makalesinin Teslimi
Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Kültürel incelemelere ilişkin belirli bir konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ-2
Kültürel incelemelere dahil konulara ilişkin tarihsel, toplumsal ve kültürel olay/akımların nedenlerini ve etkilerini tanımlayabilir, ayırt edebilir ve açıklayabilir duruma gelecekler
ÖÇ-3
Çeşitli biçim ve söylemlere ait edebi ve edebi olmayan metinleri anlamada, analiz etmede ve yorumlamada kültürel teori alanındaki bilgilerini kullanabilecekler
ÖÇ-4
Eleştirel düşünme yetilerini geliştirecek ve argümanlar üretebilmek amacıyla mantıksal düşünme ve hitabet yeteneklerini kullanabilir duruma gelecekler
ÖÇ-5
İlgilendikleri bir araştırma alanı edinecek, gerekli araştırma tekniklerini kullanarak ve iyi düzenlenmiş bir araştırma makalesi yazarak belirli bir konu üzerinde uzmanlaşacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.