Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültürel Çalışmalarda Okumalar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0525 Kültürel Çalışmalarda Okumalar 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
 Dersi veren Öğretim Üyesinin belirleyeceği bir veya bir kaç tema üzerinde Kültürel Çalışmalar alanında çeşitli kaynaklardan okumalar ve tartışmalar yapılarak tema ya da temalar disiplinlerarası bir yaklaşım ile derinlemesine incelenecek ve öğrenciler seçtikleri bir tema ile ilgili bir proje hazırlayacaklardır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Şevket Sarper Dörter
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Konferans, sözlü sunumlar, sınıfta tartışma, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar -Öğretim Üyesinin belirleyeceği tema ya da temalar ile ilgili çeşitli kaynaklar kullanılabilir. Her dönem öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar -Öğretim Üyesinin belirleyeceği tema ya da temalar ile ilgili çeşitli kaynaklar kullanılabilir. Her dönem öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Okuma listeleri ve materyalleri Olası temalar: Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
2. Hafta Hall, Stuart. “Cultural Studies and Its Theoretical Legacies” “Encoding, Decoding” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
3. Hafta Marx, Karl. “Fetishism of Commodities” & “Estranged Labour" Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
4. Hafta Anderson, Benedict. “Imagined Communities: Nationalism’s Cultural Roots” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
5. Hafta Rancière, Jacques. “The Emancipated Spectator” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
6. Hafta Fabian, Johannes. “Introduction” from Time and the Other Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
7. Hafta De Certeau, Michel. “Walking in the City” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
8. Hafta Stoler, Ann Laura. “The Rot Remains” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
9. Hafta Bourdieu, Pierre. “How Can One be a Sports Fan?” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
10. Hafta Morris, Meaghan. “Things to Do In Shopping Centres” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
11. Hafta Harraway, Donna. “A Cyborg Manifesto” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
12. Hafta Fanon, Franz. “Concerning Violence” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
13. Hafta Garnham, Nicholas. “Political Economy and Cultural Studies” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
14. Hafta Araştırma Makalesinin Teslimi Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, dönemlik araştırma projesi yazımı.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Kültürel incelemelere ilişkin belirli bir konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ-2Kültürel incelemelere dahil konulara ilişkin tarihsel, toplumsal ve kültürel olay/akımların nedenlerini ve etkilerini tanımlayabilir, ayırt edebilir ve açıklayabilir duruma gelecekler
ÖÇ-3Çeşitli biçim ve söylemlere ait edebi ve edebi olmayan metinleri anlamada, analiz etmede ve yorumlamada kültürel teori alanındaki bilgilerini kullanabilecekler
ÖÇ-4Eleştirel düşünme yetilerini geliştirecek ve argümanlar üretebilmek amacıyla mantıksal düşünme ve hitabet yeteneklerini kullanabilir duruma gelecekler
ÖÇ-5İlgilendikleri bir araştırma alanı edinecek, gerekli araştırma tekniklerini kullanarak ve iyi düzenlenmiş bir araştırma makalesi yazarak belirli bir konu üzerinde uzmanlaşacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5