Öğrencilerin uygulamalarla pekişecek temel bir biyoloji bilgisine sahip olmaları hedefiyle hazırlanmış bir derstir. Hem bitkiler, hem de hayvanlar alemine ait temel yapı ve işlevlerin örnek gruplar ile ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Seyhan Altun, Dr. Öğretim Gör. Alp Ayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi günü saat:13:00 - 17:00
MOBİGEN Laboratuvarları
- Campbell Biyoloji Nineth Edition, Palme Yayıncılık, 2013.
- Altun, S. Genel Biyoloji II Labortuvar Kılavuzu, İ.Ü. 2019.
- Lytle, CF., General Zoology Laboratory Guide. McGraw-Hill Companies, Boston, 1996.
-www.jove.com
Diğer Kaynaklar
- İlgili web siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Solunumun incelenmesi (aerobik, anerobik ve fermentasyon)
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
2. Hafta
Bitkilerde fotosentez, osmoz ve stomalar
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
3. Hafta
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
4. Hafta
Dikotil ve monokotil bitkilerde kök
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
5. Hafta
Dikotil ve monokotil bitkilerde gövde ve yaprak
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
6. Hafta
Dikotil ve monokotil bitkilerde tohum, Çimlenme tipleri
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Analiz ve sentez
8. Hafta
Protistler, besin vakuolleri ve nukleus
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
9. Hafta
Annelida, insecta ve metamorfoz.
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
10. Hafta
Dokular: Epitel ve kan doku
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
11. Hafta
Dokular: Bağ ve destek doku, sinir doku
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
12. Hafta
Organlar: Akciğer, böbrek, ince barsak yapıları
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama
13. Hafta
Yumurta ve sperm tipleri, ovaryum ve testis yapısı
Segmentasyon ve Gastrulasyon
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama, video
14. Hafta
Balık, kurbağa ve memelilerde yapı ve sistemleri, İnsanda embriyonal gelişim
Sözlü anlatım ve Laboratuvarda uygulama, video
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Hücrede meydana gelen solunum, fotosentez ve osmozun model deneylerle kanıtlanması
ÖÇ-2
Dikotil ve monokotil bitkilerde kök, gövde ve yaprak tohum kısımları ile çimlenmenin öğrenilmesi
ÖÇ-3
Protista, annelida, insecta grup özelliklerinin ve metamorfozun öğrenilmesi
ÖÇ-4
Hayvanlar aleminde görülen doku tiplerinin ayırd edilmesi
ÖÇ-5
Hayvanlarda organların yapı ve özelliklerinin tanınması
ÖÇ-6
Pisces, Amphibia ve mammalia klasislerinde sistemlerin öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.