Genetik dersinin amacı, öğrencileri ileride öğrenecekleri Moleküler Genetik konuları için temel oluşturmak, genetik biliminin hedeflediği problemlerin anlaşılmasını sağlamak ve kalıtım ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan, Ar. Gör. Dr. Sinan Meriç
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09.00-12.00
MOBIGEN Prof. Dr. Atilla Özalpan Seminer Salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Haftaiçi hergün, Ataköy kampüsü AK/M-1-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü sunum (ppt sunumları), problem çözme
Temel Kaynaklar
Bozcuk, A. N. (2000). Genetik. Ankara: Palme yayıncılık.
Griffiths, A. J. F., Miller, J. H., Suzuki, D. T., Lewontin, R. C. and Gelbart, W. M. (2000). An introduction genetic analysis. 7th ed. New York: W. H. Freeman
Russel, P. J. (2000). Fundemantal of Genetics. 2nd ed. San Francisco: Benjamin/Cummings
Oraler, G. (1990). Genetik. İstanbul: İ. Ü. Fen Fakültesi Basımevi.
Griffiths, A. J. F., Gelbart, W. M., Miller, J. H., Lewontin, R. C. (1999). Modern Genetic Analysis. New York: W. H. Freeman.
Brooker, R. J. 2005. Genetics: Analysis and Principles. 2nd ed. New York: Mc Graw Hill
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genetiğe Giriş
Sözlü sunum, problem çözme
2. Hafta
Mitoz ve Mayoz Bölünme / Mendel Genetiği
Sözlü sunum, problem çözme
3. Hafta
Mendel Dışı Kalıtım / Ökaryotlarda Genetik Haritalama
Sözlü sunum, problem çözme
4. Hafta
Bakteri ve Bakterifajlarda Genetik Analiz ve Kromozom Haritalama
Sözlü sunum, problem çözme
5. Hafta
Cinsiyet Belirlenmesi ve Eşey Kromozomları / Kromozom Mutasyonları
Sözlü sunum, problem çözme
6. Hafta
Ekstranuklear kalıtım / DNA'nın Yapısı ve Analizi
Sözlü sunum, problem çözme
7. Hafta
DNA Replikasyonu ve Rekombinasyon
Sözlü sunum, problem çözme
8. Hafta
Ara Sınav
Sözlü sunum, problem çözme
9. Hafta
Kromozomda DNA Organizasyonu
Sözlü sunum, problem çözme
10. Hafta
Genetik Kod ve Transkripsiyon
Sözlü sunum, problem çözme
11. Hafta
Bağlantı ve rekombinasyon
Sözlü sunum, problem çözme
12. Hafta
Translasyon ve Proteinler
Sözlü sunum, problem çözme
13. Hafta
Gen Mutasyonları, DNA Onarımı ve Transpozisyon
Sözlü sunum, problem çözme
14. Hafta
Bakterilerde Gen Anlatımının Düzenlenmesi / Ökaryotlarda Transkripsiyonel Düzenlenme
Sözlü sunum, problem çözme
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Genetik tanımını yapabilmek ve çalışma alanını tartışabilmek
ÖÇ-2
Kalıtım materyalinin ne olduğunu ve hücrede nerelerde bulunduğunu bilmek
ÖÇ-3
Genotip ve fenotip ilişkisini anlamak
ÖÇ-4
Rekombinasyonu ve mutasyon tiplerini anlamak
ÖÇ-5
Populasyon genetiği tanımını ve uygulamalarını bilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.