Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların doğru bir şekilde öğrenciye anlatılması, biyoistatistiğin sağlık hizmetlerindeki önemini kavratmak ve kullanım alanlarını göstermek. Doğru ve güvenilir istatistik verileri olmadan sağlık hizmetlerinin verimli bir şekilde planlanamayacağını, yürütülemeyeceğini ve hizmette başarılı olunamayacağını örneklerle göstermeye çalışmak ve çeşitli istatistiksel analizleri yapıp, çıkan sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağını öğretmek dersin başlıca hedefleridir.
Moleküler Biyoloji ve Gnetik Konu yaklaşımlı problem çözümü
Bilgisayar laboratuvarı, istatistik uygulamaları canlı gösterimi
Konu ppt sunum anlatımı
Temel Kaynaklar
Temel Biyoistatistik-Prof.Dr. Mustafa Şenocak,
Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler-Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,
SPSS ile Biyoistatistik, Kazım Özdamar
Bioistatistik-Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,
Uygulamalı İstatistik Özer Serper
Basic&Clinical Biostatistics, Beth Dawson, Robert G. Trapp
Diğer Kaynaklar
-Statistics Murray R.Spiegel
Probability and statistical inference Rober V.Hogg , Elliot A.Tanis
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Biyoistatistiğin tanımı, önemi, amaçları ve sağlık hizmetlerinde kullanımı, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri
Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta
Verilerin düzenlenmesi: seriler
Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta
Tanımlayıcı İstatistikler
Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta
Değişkenlik Ölçüleri
Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
Olasılık Teorisi
Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
Kesikli ve Sürekli Olasılık Dağılımları
Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Vize Sınavı
Yazılı sınav
8. Hafta
Örnekleme Yöntemleri
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
9. Hafta
Araştırma Türleri: Gözlemsel ve Deneysel Çalışmalar
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
10. Hafta
Sağlık alanına özel istatistikler
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
11. Hafta
Parametrik Hipotez testleri
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
12. Hafta
Varyans Analizi: ANOVA
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
13. Hafta
Parametrik Olmayan Hipotez testleri: Ki-Kare Testi
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
14. Hafta
Regresyon ve Korelasyon Analizi
Sözlü anlatım ve SPSS uygulama
15. Hafta
Final sınavı
Yazılı sınav
16. Hafta
Final sınavı
Yazılı sınav
17. Hafta
Final sınavı
Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların ve sağlık hizmetlerindeki öneminin kavratılması,
ÖÇ-2
Sağlık hizmetinin verimli bir şekilde yürütülmesinde doğru ve güvenilir istatistik verilerinin kullanılmasının önemini kavratmak,
ÖÇ-3
Veri çeşitlerini ve veri toplama yöntemlerini bilmek,
ÖÇ-4
Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikleri yapabilmek,
ÖÇ-5
Çeşitli İstatistiksel analizlerden elde edilen sonuçların (sayısal göstergelerin) nasıl yorumlanacağını öğretmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.