En küçük canlı birim olan hücrenin yapı ve fonksiyonları üstüne bilgi verilir.
Hücrenin ana elemanlarının kimyası, metabolik sentez yolları, biyoenerjetiği ve düzenlenmesi üstüne bilgi verilir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Biyokimya 1 (MBG501) dersi gerekli altyapıyı oluşturduğu için alınması dersin takibi için önemlidir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ayşe Ogan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Hergün, CATS platformu online sistem üzerinden görüşülebilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma ve görsel kaynaklar (konu bazında uygun filimler, internet uygulamaları)
Temel Kaynaklar
1. Biyokimyanın Temelleri, 3. basım , Lehninger
Diğer Kaynaklar
1. Biochemistry , Champ, Harvey Ferrier, 4. basım
2. Olgu dosyaları Biyokimya, 2009,Toy, Seifert, Harms, Strobel
Çevirmen (Prof.Dr. M. Koray Gümüştaş), Nobel Tip Kitabevi
3. Konu bazlı destekleyici güncel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Biyosinyal İletimi 1
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
2. Hafta
Biyosinyal İletimi 2
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
3. Hafta
Biyoenerjetik
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
4. Hafta
Glikoliz 1
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
5. Hafta
Glikoliz 2
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
6. Hafta
Sitrik Asit Döngüsü 1
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
7. Hafta
Sitrik Asit Döngüsü 2
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
8. Hafta
Yağ Asit Oksidasyonu
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
9. Hafta
Amino Asit Oksidasyonu
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
10. Hafta
Üre Üretimi 1
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
11. Hafta
Üre Üretimi 2
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
12. Hafta
Oksidatif Fosforilasyon
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
13. Hafta
Karbohidrat Biyosentezi 1
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
14. Hafta
Karbohidrat Biyosentezi 2
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
55
ÖÇ-1
Metabolizmanın farklı canlılarda işleyişi ve kontrolü üzerine bilgi sahibi olma ve bunları karşılaştırabilme
ÖÇ-2
Biyokimyasal problemlerle ilgili soru sorabilme, gerekli cevapların üretilmesi için deney tasarlayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme yetisi
ÖÇ-3
Biyolojik bilimlerin farklı alanlarında deneysel ve daha ileri düzeyde çalışma yapmaya yetecek seviyede altyapıya sahip olma
ÖÇ-4
Biyokimya alanında uygulanmakta olan güncel deneylerin ögrenilmesi ve takip etme alışkanlığının kazanılması
ÖÇ-5
Biyokimya alanında deneysel olarak önemli yere sahip olan aletler hakkında bilgiye sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.