Bu ders kapsamında, öğrenciler bitirme tezlerini istedikleri bir konuda öğretim üyelerinin danıışmanlığında gerçekleştireceklerdir. Bilimsel düşünce şeklinin ve çalışma esaslarının edindirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Bilimsel araştırma yapmaya istekli olmak, iyi derecede İngilizce bilmek
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr.Çimen Atak, Prof.Dr. Seyhan Altun, Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ayhan Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları, Dr. Öğr. Üyesi Pelin Özfiliz Kılbaş, Arş. Gör. Dr. Sinan Meriç
www.pubmed.com, ULAKBIM tarafından sağlanan elektronik veritabanları ve derslerde önerilen referans kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
-
2. Hafta
Konunun seçilmesi ve hipotezin kurulması
Araştırma
3. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
4. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
5. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
6. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
7. Hafta
Ara sınav
Analiz ve sentez
8. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
9. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
10. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
11. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
12. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
13. Hafta
Literatür tarama
Araştırma, analiz
14. Hafta
Bulguların sunulması ve tez formatında rapor yazılması
Sunum
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bireysel olarak bir çalışmaya başlayıp sürdürebilmek
ÖÇ-2
Bir hipotezi ortaya koyup, literatürde temelini araştırmak ve bilimsel düşünce geliştirebilmek
ÖÇ-3
Bulunan sonuçları değerlendirebilmek ve savunabilmek
ÖÇ-4
Sonuçları etik ve yasal düzenlemeleri göz önüne alarak araştırabilmek
ÖÇ-5
Bulguları düzenli bir şekilde bir araya getirebilmek, sözlü sunumla ifade edebilmek, tez olarak yazınsal şekilde sunabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.