Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması amaçlanmaktadır.
Bu kapsamda, ders teorik ve pratik olarak işlenmektedir. Laboratuvar uygulamalarında, hücre açma, hücre pasajlama, hücre sağkalımı testi, koloni oluşum testi, hücre akış sitometrisi tekniklerinin öğrenilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
Henüz belli değil.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 09:00-13:00, Prof. Dr. Atilla Özalpan Seminer Salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, saat: 09:0-10:00, MOBIGEN, ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar uygulamaları
Temel Kaynaklar
Culture of Animal Cells, A manual of basic technique, R. Ian FRESHNEY
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme
Sözlü anlatım, demonstrasyon
2. Hafta
Aseptik teknikler
Sözlü anlatım, demonstrasyon
3. Hafta
Hayvan doku kültürü besiyerleri
Sözlü anlatım, demonstrasyon
4. Hafta
Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi
Sözlü anlatım, demonstrasyon
5. Hafta
Laminar akış kabini kullanımı, CO2 inkübatörü kullanımı, hücre kültür odasının düzenlenmesi
Sözlü anlatım, demonstrasyon
6. Hafta
Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları
Sözlü anlatım, demonstrasyon
7. Hafta
Vize
Analiz ve sentez
8. Hafta
Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
k hazırlama, hücre dondurma ve çözme
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Hücre canlılığının tespiti: MTT yöntemi
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Hücre canlılığının tespiti: Trypan blue ile boyama
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Hücre ölümünün belirlenmesi: PI boyama
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi: Reaktif oksijen türevlerinin DCFDH boyama ile belirlenmesi
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi: Mitokondri membran potansiyelinin DIOC6 boyama ile belirlenmesi
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
45
ÖÇ-1
Aseptik ve kontrollü koşullarda hücre canlılığının sağlanması
ÖÇ-2
Hücre kültürü prensiplerini bilmek ve uygulamak
ÖÇ-3
Hücre kültürü ortamı gereksinimlerini ayırt edebilmek
ÖÇ-4
Hücre canlılığını nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
ÖÇ-5
Hücre ölümünü nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
ÖÇ-6
Hücre metabolik faaliyetlerini floresan mikroskobu yardımı ile belirleyebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.