İlaç endüstrisinin tarihçesi, farmasötik biyoteknolojinin tanımı, ilaç geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olunması, ilaç taşıyıcı sistemler, ilaç uygulama yolları, biyofarmasötikler, protein terapötiklerin kullanım avantajları ve işlaçların performanslarını etkileyen parametreler hakkında bilgi edinilmesi
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Özge Çelik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 15.00-17.00
CATS platformu üzerinden %100 uzaktan eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ataköy Kampüsü
Cats olatformu üzerinden online görüşme
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim üyesi ve öğrenci merkezli sunumlar
Temel Kaynaklar
1. Pharmaceutical Biotechnology: Concepts and Applications Gary Walsch, Wiley, 2007
2. Pharmaceutical Biotechnology-Fundamentals&Applications Ed. Crommelin Doan JA, Sindelar Robert D, Meibohm Bernd, Springer
3.Pharmaceutical Biotechnology, Second Edition, Michael J. Groves, CRC Press, 2005
4. Protein delivery Ed. LM Sanders, RW Hendren, 1997, New York
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlaç endüstrisinin tarihçesi
Sözlü sunum
2. Hafta
Farmasötik biyoteknoloji teriminin tanımı ve uygulama alanı
Sözlü sunum
3. Hafta
İlaç geliştirme süreçleri
Sözlü sunum
4. Hafta
Farmakokinetik
Sözlü sunum
5. Hafta
Farmakokinetik
Sözlü sunum
6. Hafta
Farmakodinamik
Sözlü sunum
7. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
8. Hafta
İlaç toksisitesi
Sözlü sunum
9. Hafta
İlaç taşıyıcı sistemkler ve İlaç uygulama yolları
Sözlü sunum
10. Hafta
İlaçların dozaj form dizaynları ve ilaç performans parametreleri
İlaç taşıyıcı sistemler hakkında bilgi sahibi olunması
ÖÇ-5
Biyofarmasötikler ve protein türevli farmasötiklerin kullanım avantajlarının araştırılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.