Makro ve mikrobesleyicilerin gen ifade düzeyleri üzerindeki rolünü tartışabilmek, fonskiyonel gıda kavramını açıklayabilmek, nutrigenomik ve nutrigenetik kavramlarını tanımlayabilmek, kişilerin genotipik özellikleri ile besin gereksinimleri arasındaki ilişkinin kronik hastalıklar için analiz edilebilmesi, ilgili moleküler sinyal yolaklarının tanımlanması, mikrobiyota, nutrigenomik/genetik ürünlerin geliştirilmesinde yeni nesil start-uplar, hastalık sağlık ekseninde besinlerle alınan lipidlerin ve lipid metabolizmasının rolünün tanımlanabilmesi dersin kapsamında verilen örnekler, makaleler ile sunulmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Özge Çelik
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
MOBIGEN, Hergün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, analiz
Temel Kaynaklar
-www.pubmed.com
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Nutrigenomik, nutrigenetik
Sözlü sunum
2. Hafta
İnsan genom varyasyonları
Sözlü sunum
3. Hafta
Duyusal beslenme
Sözlü sunum
4. Hafta
Duyusal beslenme
Sözlü sunum
5. Hafta
İnsan genomunun diyet değişikliklerine adaptasyonu
Fonksiyonel gıdaları ve sağlık / hastalık eksenindeki potansiyel etkilerini tanımlayabilme
ÖÇ-3
Nutrigenomik/genetik ürün geliştirme ve başarılı start-uplar hakkında fikir sahibi olmak
ÖÇ-4
Lipidlerin sağlık ve hastalık ekseninde rolleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
Mikrobiyota çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.