Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni Türk Edebiyatı III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB303 3 Yeni Türk Edebiyatı III 4/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyatı tanımak. 

Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatını tanımak. 

Milli Edebiyat Dönemi hakkında bilgi sahibi olmak. 
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar Eş koşul yoktur.
Özel Koşullar Özel koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-17:00, AK4B-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, yorumlama, soru-cevap 
Temel Kaynaklar -Kenan Akyüz- Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923)
-T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk Edebiyatı Tarihi, C.3.
 
- Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler
 
- Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Tarihi 
 
- Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/ 
 
Diğer Kaynaklar -Mehmet Akif Ersoy, Safahat.

-Ahmet Haşim, Piyale. 

-Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Gençlik ve Edebiyat Hatıraları. 

-Faruk Nafiz Çamlıbel, Han Duvarları 

- Falih Rıfkı Atay, Zeytindağı

- Halide Edip Adıvar, Ateşten Gömlek.

- Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyat'ın genel çerçevesinin çizilmesi. Sözlü Anlatım
2. Hafta Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyat'ın genel çerçevesinin çizilmesi. Sözlü Anlatım
3. Hafta Mehmet Akif Ersoy'un Edebi Kişiliği Sözlü Anlatım
4. Hafta Mehmet Akif Ersoy ve Safahat'tan parçaların okunup yorumlanması Sözlü Anlatım
5. Hafta Hüseyin Rahmi Gürpınar ve Edebi Kişiliği Sözlü Anlatım
6. Hafta Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatı'nın genel çerçevesinin çizilmesi Sözlü Anlatım
7. Hafta Fecr-i Ati Dönemi ve Ahmet Haşim Şiiri Sözlü Anlatım
8. Hafta VİZE VİZE
9. Hafta Ahmet Haşim'in O Belde ve Akşam şiirlerinin incelenmesi Sözlü Anlatım
10. Hafta Milli Edebiyat Dönemi'nin genel çerçevesinin çizilmesi Sözlü Anlatım
11. Hafta Falih Rıfkı Atay'ın Edebi Kişiliği ve Zeytin Dağı Sözlü Anlatım
12. Hafta Halide Edip Adıvar'ın Edebi Kişiliği ve Ateşten Gömlek Sözlü Anlatım
13. Hafta Halide Edip Adıvar'ın Edebi Kişiliği ve Ateşten Gömlek Sözlü Anlatım
14. Hafta Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Edebi Kişiliği ve Yaban Sözlü Anlatım
15. Hafta Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Edebi Kişiliği ve Yaban Sözlü Anlatım
16. Hafta FİNAL FİNAL
17. Hafta FİNAL FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebi metinleri öğrenir.
ÖÇ-2Servet-i Fünun Dışında kalan sanatçıları tanır ve eserlerini öğrenir.
ÖÇ-3Fecr-i Ati Dönemi hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-4Fecr-i Ati Dönemi sanatçılarını tanımak ve dönemin eserlerini yorumlamak .
ÖÇ-5Milli Edebiyat'ın oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5