Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyatı tanımak.
Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatını tanımak.
Milli Edebiyat Dönemi hakkında bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar
Eş koşul yoktur.
Özel Koşullar
Özel koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11:00-17:00, AK4B-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, yorumlama, soru-cevap
Temel Kaynaklar
-Kenan Akyüz- Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923)
-T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk Edebiyatı Tarihi, C.3.
- Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler
- Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Tarihi
- Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/
Diğer Kaynaklar
-Mehmet Akif Ersoy, Safahat.
-Ahmet Haşim, Piyale.
-Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Gençlik ve Edebiyat Hatıraları.
-Faruk Nafiz Çamlıbel, Han Duvarları
- Falih Rıfkı Atay, Zeytindağı
- Halide Edip Adıvar, Ateşten Gömlek.
- Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyat'ın genel çerçevesinin çizilmesi.
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebiyat'ın genel çerçevesinin çizilmesi.
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Mehmet Akif Ersoy'un Edebi Kişiliği
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Mehmet Akif Ersoy ve Safahat'tan parçaların okunup yorumlanması
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Hüseyin Rahmi Gürpınar ve Edebi Kişiliği
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatı'nın genel çerçevesinin çizilmesi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Fecr-i Ati Dönemi ve Ahmet Haşim Şiiri
Sözlü Anlatım
8. Hafta
VİZE
VİZE
9. Hafta
Ahmet Haşim'in O Belde ve Akşam şiirlerinin incelenmesi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Milli Edebiyat Dönemi'nin genel çerçevesinin çizilmesi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Falih Rıfkı Atay'ın Edebi Kişiliği ve Zeytin Dağı
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Halide Edip Adıvar'ın Edebi Kişiliği ve Ateşten Gömlek
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Halide Edip Adıvar'ın Edebi Kişiliği ve Ateşten Gömlek
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Edebi Kişiliği ve Yaban
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Edebi Kişiliği ve Yaban
Sözlü Anlatım
16. Hafta
FİNAL
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Servet-i Fünun Dışında Gelişen Edebi metinleri öğrenir.
ÖÇ-2
Servet-i Fünun Dışında kalan sanatçıları tanır ve eserlerini öğrenir.
ÖÇ-3
Fecr-i Ati Dönemi hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-4
Fecr-i Ati Dönemi sanatçılarını tanımak ve dönemin eserlerini yorumlamak .
ÖÇ-5
Milli Edebiyat'ın oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.