Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Türk Dili ve Edebiyatı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Bilimsel Araştırma ve Yöntem Semineri I

Bilimsel Araştırma ve Yöntem Semineri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB704 - 7 Bilimsel Araştırma ve Yöntem Semineri I 0/6/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrenim süresince edinilen birikimin bitirme tezinde uygulanması
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Bu ders, YAZ OKULUNDA TDE8023 BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YÖNTEM SEMİNERİ II dersi ile birlikte ALINAMAZ.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mehmet Fatih Köksal, Prof. Dr. Vahit Türk, Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan, Dr. Öğr. Üyesi Emre Berkan Yeni, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen, Dr. Öğr. Üyesi Yağız Yalçınkaya, Dr. Öğr. Üyesi Berna Civalıoğlu Sevindik, Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar Arş. Gör. Çağla Barikan Topci, Arş. Gör. Güler Uğur Melikoğlu, Arş. Gör. Harun Coşkun
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders programında belirtilen gün ve saatte sanal sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders programında belirtilen gün ve saatte CATS üzerinden görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim
Temel Kaynaklar - Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.
 
- Öğrenciye verilen bitirme tezi konusu hakkındaki kitap ve dokümanlar.
 
- Konu ile ilgili daha önce yapılmış tezler.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bitirme tezi konusunun belirlenmesi Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
2. Hafta Konu hakkında kaynak araştırmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
3. Hafta Konu hakkında kaynak araştırmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
4. Hafta Konu ile ilgili mazme toplanması Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
5. Hafta Konu ile ilgili mazme toplanması Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
6. Hafta Konu ile ilgili mazme toplanması Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
7. Hafta Toplanan malzemenin değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
8. Hafta Toplanan malzemenin değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
9. Hafta Tezin hazırlanma planının belirlenmesi Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
10. Hafta Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
11. Hafta Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
12. Hafta Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
13. Hafta Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
14. Hafta Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
15. Hafta Final Sınavı ÖĞRENCİNİN TEZİ İLE İLGİLİ OKUMAKLA YÜKÜMLÜ OLDUĞU KAYNAKLARDAN YAPILACAK SINAV NOTU, TEZ ÇALIŞMASI NOTU İLE BİRLEŞTİRİLİR.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Tez konusunu tanımlar.
ÖÇ-2Bitirme tezini hazırlama aşamasında elde ettiği dokümanları karşılaştırır.
ÖÇ-3Ulaştığı bilgi ve belgeleri kullanır.
ÖÇ-4Bilimsel çalışma yöntem, teknik ve kurallarını uygular.
ÖÇ-5Ele aldığı konudaki bilgi ve belgeleri sınıflandırır.
ÖÇ-6Ulaştığı bilgi ve belgeleri tez konusuna göre birleştirir.
ÖÇ-7Bitirme tezi olarak aldığı konuda topladığı materyalleri uyumlu bir bütün halinde sonuçlandırır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16