Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Toplum II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB209 Edebiyat ve Toplum II 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Edebiyat ve toplum ilişkisini edebi eserler üzerinden yorumlar.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı,11.00-13.00, 5B-6-8-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 10.30-11.00, 3D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, yorumlama, karşılaştırma, tartışma, örnekleme
Temel Kaynaklar  Andı, M.Fatih, İnsan,Toplum, edebiyat, Kitabevi, 1996

Andı, M.Fatih, Roman ve Hayat, Akademik Kitaplar, 2010

Karpat, Kemal,H,Osmanlıdan Günümüze Edebiyat ve Toplum, Timaş Yayınları,2009
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
2. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
3. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
4. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
5. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
6. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
7. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
8. Hafta Vize Uygulama
9. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
10. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
11. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
12. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
13. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
14. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
15. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
16. Hafta Edebi eserlerden hareketle eser, toplum ilişikisini örneklerle açıklamak Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
17. Hafta Final Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1 Edebiyat ve toplum ilişkisini yorumlar.
ÖÇ-2 Edebiyat ve toplum ilişkisini tanımlar.
ÖÇ-3Bu bağı geçmiş ve bugünle karşılaştırır
ÖÇ-4edebi eser üzerinden bu bağı tartışır.
ÖÇ-5Eser üzerinden bu bağı yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5