Edebiyatın felsefeyle olan bağını ortaya koyarak, edebi örnekler üzerinden bu bağlantıyı vermek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13.00-15.00 Cats üzerinden sanal sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10.00-10.30, 3D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma, tartışma, yorumlama, karşılaştırma
Temel Kaynaklar
Akatlı, Füsun, Felsefe Gözüyle Edebiyat, Dünya yay.
Broch, Hermann, Edebiyat ve Felsefe, Salkım Söğüt Yayınları, 2006
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat nedir?Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
2. Hafta
Edebiyat nedir?Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
3. Hafta
Felsefe nedir? Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
4. Hafta
Felsefe nedir? Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
5. Hafta
Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
6. Hafta
Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
7. Hafta
Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
8. Hafta
Vize
Uygulama
9. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
10. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
11. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
12. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
13. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
14. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
15. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
16. Hafta
Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme
İnceleme, uygulama, tartışma
17. Hafta
Final
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Edebiyat ve felsefe ilimlerini tanımlar.
ÖÇ-2
Benzerliklerini yorumlar.
ÖÇ-3
edebiyat ve felsefe ilimlerini karşılaştırır
ÖÇ-4
Eserler üzerinden yorumlar.
ÖÇ-5
Eser örneklerini tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.