Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Felsefe

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB407 Edebiyat ve Felsefe 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Edebiyatın felsefeyle olan bağını ortaya koyarak, edebi örnekler üzerinden bu bağlantıyı vermek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00-15.00 Cats üzerinden sanal sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.00-10.30, 3D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, tartışma, yorumlama, karşılaştırma
Temel Kaynaklar  Akatlı, Füsun, Felsefe Gözüyle Edebiyat, Dünya yay.

Broch, Hermann, Edebiyat ve Felsefe, Salkım Söğüt Yayınları, 2006
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Edebiyat nedir?Kavram ve içerik olarak Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
2. Hafta Edebiyat nedir?Kavram ve içerik olarak Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
3. Hafta Felsefe nedir? Kavram ve içerik olarak Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
4. Hafta Felsefe nedir? Kavram ve içerik olarak Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme
5. Hafta Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
6. Hafta Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
7. Hafta Edebi türlerde felsefi yaklaşımlar Sözlü anlatım, soru-cevap, örnekleme,tartışma
8. Hafta Vize Uygulama
9. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
10. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
11. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
12. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
13. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
14. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
15. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
16. Hafta Edebi eserlerde felsefe.Örneklerle uygulamalı olarak inceleme İnceleme, uygulama, tartışma
17. Hafta Final Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Edebiyat ve felsefe ilimlerini tanımlar.
ÖÇ-2Benzerliklerini yorumlar.
ÖÇ-3edebiyat ve felsefe ilimlerini karşılaştırır
ÖÇ-4Eserler üzerinden yorumlar.
ÖÇ-5Eser örneklerini tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5