1. Anlambilimi tanıtmak.
2. Anlambilimin çalışma alanını ve yöntemlerini öğretmek.
3. Dilbilimsel semantik alanlarını tanıtmak.
4. Artzamanlı ve eşzamanlı semantiği öğretmek.
5. Anlambilimin Batı'da ve Doğu'da kısa tarihini öğretmek.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13.00-15.00, 2B16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 15.00-16.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
-Soru-cevap
-Semantik analiz
Temel Kaynaklar
-I. Tamba-Mecz, Anlambilim, İst., 1998.
-D., Aksan, Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ank., 1978.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Anlambilim nedir?
Kapsamı, sınırları nedir?
Anlatım, soru-cevap
2. Hafta
Leksikografik semantik
Anlatım, soru-cevap
3. Hafta
Art zamanlı ve eş zamanlı semantik
Anlatım, soru-cevap
4. Hafta
Tarihi semantik, kültürlerarası semantik
Anlatım, soru-cevap
5. Hafta
Mantıksal dillerde semantik
Anlatım, soru-cevap
6. Hafta
Gerçek-işlevsel semantik
Anlatım, soru-cevap
7. Hafta
Bilişim bilimi ve semantik
Anlatım, soru-cevap
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Üretici semantik
Anlatım, soru-cevap
10. Hafta
Yapısal semantik
Anlatım, soru-cevap
11. Hafta
Doğu'da anlama bakış
Anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Batı'da anlama bakış
Anlatım, soru-cevap
13. Hafta
Anlambilim kuramcıları ve filozoflar
Anlatım, soru-cevap
14. Hafta
Anlam kavşağı ve anlambilimsel yönelimler
Anlatım, soru-cevap
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Anlambilimi tanır, kapsamını ve çerçevesini bilir.
ÖÇ-2
2. Anlambilimin çalışma alanını ve yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ-3
3. Dilbilimsel semantik alanlarını tanır.
ÖÇ-4
4. Artzamanlı ve eşzamanlı semantiği öğrenir.
ÖÇ-5
5. Anlambilimin Batı'da ve Doğu'da kısa tarihini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.