Ders batı ve doğu edebiyatının belli başlı metinlerini karşılaştırmayı hedefler. Dersin amacı dünya edebiyatı örneklerini tarihsel ve edebi akımlar çerçevesinde incelemektir.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Araş. Gör. Dr. Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10:00-12.00, Cats üzerinden uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.30-10.00 3-D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,
-Tartışma
Temel Kaynaklar
-Emel Kefeli, Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri, Kitabevi, İstanbul, 2000.
-Gürsel Aytaç, Karşılaştrmalı Edebiyat , Gündoğan Yayınları, Ankara, 1997.
-M.Andre Rousseau-Claude Pichois, Karşılaştırmalı Edebiyat, çev: Mehmet Yazgan, MEB Yaynlar, İstanbul, 1994.
-İnci Enginün, Mukayeseli Edebiyat, Dergah Yaynları, İstanbul, 1992.
Diğer Kaynaklar
-R.Wellek, A.Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri, çev: Ahmet Edip Uysal, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1983.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kavramı
Anlatım
2. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Tarihçesi
Anlatım
3. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Hazırlayıcıları
Anlatım
4. Hafta
Türk Edebiyatındaki Hazırlayıcıları
Anlatım
5. Hafta
Avrupa Edebiyatı’ndaki Hazırlayıcıları
Anlatım
6. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Öncüleri
Anlatım
7. Hafta
Dış Ülkelerdeki Öncüler
Anlatım
8. Hafta
Türkiye’deki Öncüler
Anlatım
9. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminde Fransız ve Amerikan Ekolleri
Anlatım
10. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminde Yöntem
Anlatım, Tartışma
11. Hafta
İnceleme Yöntemleri / Karşılaştırmalı Yöntemleri
Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Bugünü
Anlatım
13. Hafta
İmgebilim- Karşılaştırmalı Edebiyat İlişkisi
Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Çeviribilim- Karşılaştırmalı Edebiyat İlişkisi
Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaları inceler.
ÖÇ-2
Karşılaştırma yöntemlerini ve teorilerini öğrenir.
ÖÇ-3
İnceleme yöntem ve teorilerini öğrenir.
ÖÇ-4
Farkl dillerde yazılmış eserleri konu, düşünce ya da biçim bakımından inceler.
ÖÇ-5
Eserlerin ortak, benzer ve farklı yanlarını tespit eder, tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.