Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Karşılaştırmalı Edebiyat

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB708 Karşılaştırmalı Edebiyat 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders batı ve doğu edebiyatının belli başlı metinlerini karşılaştırmayı hedefler. Dersin amacı dünya edebiyatı örneklerini tarihsel ve edebi akımlar çerçevesinde incelemektir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Araş. Gör. Dr. Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 10:00-12.00, Cats üzerinden uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.30-10.00 3-D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım,

-Tartışma
Temel Kaynaklar
-Emel Kefeli, Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri, Kitabevi, İstanbul, 2000.
-Gürsel Aytaç, Karşılaştrmalı Edebiyat , Gündoğan Yayınları, Ankara, 1997. 
-M.Andre Rousseau-Claude Pichois, Karşılaştırmalı Edebiyat, çev: Mehmet Yazgan, MEB Yaynlar, İstanbul, 1994.
-İnci Enginün, Mukayeseli  Edebiyat, Dergah Yaynları, İstanbul, 1992.
 
Diğer Kaynaklar -R.Wellek, A.Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri, çev: Ahmet Edip Uysal, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1983. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kavramı Anlatım
2. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Tarihçesi Anlatım
3. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Hazırlayıcıları Anlatım
4. Hafta Türk Edebiyatındaki Hazırlayıcıları Anlatım
5. Hafta Avrupa Edebiyatı’ndaki Hazırlayıcıları Anlatım
6. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Öncüleri Anlatım
7. Hafta Dış Ülkelerdeki Öncüler Anlatım
8. Hafta Türkiye’deki Öncüler Anlatım
9. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminde Fransız ve Amerikan Ekolleri Anlatım
10. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminde Yöntem Anlatım, Tartışma
11. Hafta İnceleme Yöntemleri / Karşılaştırmalı Yöntemleri Anlatım, Tartışma
12. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Bugünü Anlatım
13. Hafta İmgebilim- Karşılaştırmalı Edebiyat İlişkisi Anlatım, Tartışma
14. Hafta Çeviribilim- Karşılaştırmalı Edebiyat İlişkisi Anlatım, Tartışma
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaları inceler.
ÖÇ-2Karşılaştırma yöntemlerini ve teorilerini öğrenir.
ÖÇ-3İnceleme yöntem ve teorilerini öğrenir.
ÖÇ-4Farkl dillerde yazılmış eserleri konu, düşünce ya da biçim bakımından inceler.
ÖÇ-5Eserlerin ortak, benzer ve farklı yanlarını tespit eder, tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5