Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Türk Tiyatrosu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB709 Türk Tiyatrosu 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Batıl ı manada Türk tiyatrosunun gelişimi hakkında bilgi vermek, geleneksel Türk tiyatrosu ile batılı manadaki tiyatro anlayışlarını karşılaştırmak. Eserlerden örnekler vermek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Araş. Gör. Dr. Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 15.00-17.00, 4B 16
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Hacer Gülşen, 3D 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, Soru -Cevap, Karşılaştırma, Örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar -And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu, İst.1985

And, Metin, Meşrutiyet Döneminde Türk Tiyatrosu, Anakara 1971
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tiyatro nedir?Mekan ve bir tür olarak kavram üzerinde düşünceler Sözlü anlatım, soru -cevap
2. Hafta Tiyatro nedir?Mekan ve bir tür olarak kavram üzerinde düşünceler Sözlü anlatım, soru -cevap
3. Hafta Tiyatro nedir?Mekan ve bir tür olarak kavram üzerinde düşünceler Sözlü anlatım, soru -cevap
4. Hafta Geleneksel Türk tiyatrosu nasıl bir tiyatrodur?Özellikleri nelerdir? Sözlü anlatım, soru -cevap
5. Hafta Geleneksel Türk tiyatrosu nasıl bir tiyatrodur?Özellikleri nelerdir? Sözlü anlatım, soru -cevap
6. Hafta Geleneksel Türk tiyatrosunun ustaları Sözlü anlatım, soru -cevap
7. Hafta Geleneksel Türk tiyatrosunun ustaları Sözlü anlatım, soru -cevap
8. Hafta Vize Sınavı Uygulama
9. Hafta Batılı manada tiyatro ve özellikleri Sözlü anlatım, soru -cevap
10. Hafta Geleneksel tiyatro ve batılı tarz tiyatro- nun karşılaştırılması Sözlü anlatım, soru -cevap
11. Hafta Geleneksel tiyatro ve batılı tarz tiyatro- nun karşılaştırılması Sözlü anlatım, soru -cevap
12. Hafta Türk edebiyatçılarının tiyatro anlayışları Sözlü anlatım, karşılaştırma, soru -cevap
13. Hafta Türk edebiyatçılarının tiyatro anlayışları Sözlü anlatım, karşılaştırma, soru -cevap
14. Hafta Batılı tarzdaki tiyatro eserlerinden örnek- ler Sözlü anlatım, soru- cevap
15. Hafta Final Sınavı Sözlü anlatım, soru- cevap
16. Hafta Sözlü anlatım, örnekleme
17. Hafta Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tiyatro türünü öğrenir.
ÖÇ-2Öğrenci tiyatroyu tanımlar.
ÖÇ-3Önceki dönemlerle karşılaştırır.
ÖÇ-4Batıdaki ve bizdeki örnekleri tartışır.
ÖÇ-5Tiyatro örneklerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5